Business helt flatt

SASFan

Newcomer
Hei! Har hørt at det går an å legge business class setet på IC helt ned. Noen som vet hvordan man gjør det?
 
Alle business seter blir en flat seng, men du er derimot i en liten helling, som mange andre, så man sklir litt nedover.
Jeg synes man derimot ligger å for sove mye bedre om man ikke legger setet helt ned.
 
En seng helt i vater (ifht. bakken) når flyet flyr med nesen et par grader opp er ikke bestandig behagelig, nei. (Var helt ideelt med flatt baklengssete på BAs 767)
 
Okei. Noen som har prøvd å trykke 2 ganger på "sove" knappen? Det skal vistnok gjøre sengen mere flat, hvis det går an å si det slik.
 
Har nok sikkert ved en tilfeldighet trykket på knappen to ganger uten at det har hjulpet. Men tipset høres litt ut som en "urban legend".

Det kjipe er jo at man hele tiden sklir ned fra setet. Nå har fler og fler av setene gått i stykker også slik at den lille "fothvileren" nederst har fallt av. Den kunne jeg tidligere spenne fra på så jeg holdt meg i setet mens man sov. Nå henger jeg bare i beltet.

Men et tips: Hvis du ikke legger setet helt ned i sovestilling kan du kjøre den nederste delen av setet helt opp i vannrett. Da heller du litt mer oppover i overkroppen, men jeg har opplevd det som en mer behagelig sovestilling. Så det er mitt tips.
 
Det som er problem med SAS sine seter er at de er vonde å ligge på siden på. Da får jeg alltid ene leddet lengre nede på setet med knærne og, dette leddet er ikek helt beint, så blir til at man får mindre støtte på leggen og vondt i knærne etter en stund.

-A
 
Det blir etter hvert nok av *A-alternativer som flyr med helt flate Business Class-seter. Da er det kun på toalett- og matfronten at SAS fortsatt har et fortrinn, men f. eks. Swiss matcher SAS på mat i mine øyne. På de fleste andre områder er Business-produktet i ferd med å bli utradert, og det er vel tvilsomt om de kan/vil bruke mye penger på å oppgradere det?
 
Hvilke *A har egentlig helt flate Business Class-seter nå (eller får det om kort tid)?
 
Air Canada, Singapore Airlines, United Airlines, Continental Airlines, Air New Zealand, South African Airways og Swiss International Air Lines har det på alle/noen av langdistanse flyene sine. All Nippon Airways kommer med nye seter og det samme gjør US Airways (eller har de det allerede?). Thai Airways får vel også helt flate nå som de skal lease fra Jet Airways (med de stygge fjernkontrollene! :mad: )
 
Last edited:
Air Canada, Singapore Airlines, United Airlines, Continental Airlines, Air New Zealand, South African Airways og Swiss International Air Lines har det på alle/noen av langdistanse flyene sine. All Nippon Airways kommer med nye seter og det samme gjør US Airways (eller har de det allerede?). Thai Airways får vel også helt flate nå som de skal lease fra Jet Airways (med de stygge fjernkontrollene! :mad: )

CNNs Richard Quest kritiserte for en tid siden (i fjor?) Swiss Int'l Airlines for at deres businessklasse seter var vanskelige å bruke, og ikke ble helt flate. Businessklassesetene deres kom(mer) med en manual, noe han syntes var komplisert og dårlig kundeservice. Singapore Airlines har vel noe av de enkleste businessklasse setene å manøvrere på sine A380 og 777-300ER, ettersom man må manuelt gjøre setet om til en seng.
 
Singapore Airlines har vel noe av de enkleste businessklasse setene å manøvrere på sine A380 og 777-300ER, ettersom man må manuelt gjøre setet om til en seng.

I SQ setene kan du vel bare sove på tvers, så slipper du å gjøre dem om
 
I SQ setene kan du vel bare sove på tvers, så slipper du å gjøre dem om

Sett noen klager på SQ's nye business class. Klagene går ut på at det er for dårlig recline hvis man bare skal slappe av og at man manuelt må gjøre sete om til en seng i motsetning til å trykke på en knapp :b
 
Back
Top