• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bushflyvning på NRK i kveld

• Thread starter Thread starter GF1
  • Start date Start date

GF1

ScanFlyer Gold
Bushflyvning på NRK i kveld

På flightsim.no fant jeg denne påminnelsen:

"Kl.20.10 Faktor: De flyr for livet
Norsk dokumentar. Margaret Norman fra Råde i Østfold har et yrke som knapt kan sies å være vanlig for en ung mor. Hun og mannen Sam er misjonærer i det afrikanske landet Kongo. De flyr syketransport og forsyninger til sykehus og misjonsstasjoner på dårlige rullebaner, og jobber under enkle forhold i et fattig og urolig land. Faktor har fulgt dem gjennom fire år - på bushflygerkurs i California og på flystripene i Kongo."

Replying to Topic 'Bushflyvning på NRK i kveld'

Kvaliteten på det som sendes på NRK har faktisk tatt seg opp etter streiken begynte....måtte den vare lenge!

Ja, var Christoffer Schau på P3 i sted og masse Are og Odin i natt, dette er bra greier! :D

Originally posted by Someone
Kvaliteten på det som sendes på NRK har faktisk tatt seg opp etter streiken begynte....måtte den vare lenge!

Helt enig, det var en glimrende naturfilm om noen geopard/leopard unger (må lære meg forskjellen) i går. Denne hytte dokumentaren som sendes i dag er ikke så dum den heller. Men savner nyhetene, kanal 24 og P4 matcher ikke radionyhetene til NRK.

Originally posted by GF1
På flightsim.no fant jeg denne påminnelsen:
"Kl.20.10 Faktor: De flyr for livet
Norsk dokumentar. Margaret Norman fra Råde i Østfold har et yrke som knapt kan sies å være vanlig for en ung mor. Hun og mannen Sam er misjonærer i det afrikanske landet Kongo. De flyr syketransport og forsyninger til sykehus og misjonsstasjoner på dårlige rullebaner, og jobber under enkle forhold i et fattig og urolig land. Faktor har fulgt dem gjennom fire år - på bushflygerkurs i California og på flystripene i Kongo."
Takk for påminnelsen, GF

Jeg anbefaler varmt å se dette programmet, jeg har truffet denne flygeren en gang, og hun er en flott representant for MAF som gjør et unikt og imponerende arbeid over store deler av verden, der flytransport utgjør en livsviktig del av infrastrukturen med transprot som er vanskelig og av og til umulig langs bakken.

mer info her:

MAF

Originally posted by Someone

"Artig" definisjon av kvalitet du har.:baeh Nylig så jeg i femten minutter på en elg som feide horna sine mot et tre, midt i beste Dagsrevyen-tid. Innsiktsfullt ...

Ellers er vel Bernander snart i ferd med å tømme lageret for repriser og annet fyllstoff. Verre er det at han sender uredigerte innslag og programmer av folk som er i streik. Eller forsøker å bløffe mediene (og dermed folk flest). Eller holder tilbake viktig info om hva konflikten dreier seg om.

Ja ja, verden er full av blåruss :mol

Originally posted by Fly high

"Artig" definisjon av kvalitet du har.:baeh Nylig så jeg i femten minutter på en elg som feide horna sine mot et tre, midt i beste Dagsrevyen-tid. Innsiktsfullt ...

Vel vel selv om jeg ikke synes akkurat det er interesant så er det veldig mange her som i andres øyne har en rimelig sær hobby så folk har forskjellig smak.

Uansett så savner jeg definitivt ikke NRK.

....og ja jeg utdanner meg til skikkelig Blåruss;)

Er da enda godt av det er noen av oss blåruss, slik at det blir produsert fly i denne verden :hi2

Back