• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bunadssølv

tackle55

Gunnar
Bunadssølv

Hei folkens.
Vi skal på bryllup i helga, og fruen har tenkt å bruke bunad. Er det noen som vet om bunadssølvet kan taes med som håndbagasje. Er snakk om noen brosjer med nål på 5-6 cm, belte++. Er ikke så lysten på å sende det i belly, da det er snakk om endel kroner. Er veldig uklart ut fra OSL sine sider, og selv om jeg jobber i SGS er jeg og usikker.

Re: Bunadssølv

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men oppfatter det som noe urovekkende at en SGS-ansatt er bekymret for å sende noe med bagasjen i lasterommet. ;)

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men oppfatter det som noe urovekkende at en SGS-ansatt er bekymret for å sende noe med bagasjen i lasterommet. ;)

Sjansen for at det kommer bort er så å si null, men det er snakk om endel kroner, og fruen vil derfor helst ha det i håndbagasjen.

Men dere har vel forsikring??

Forsikring er jo stort sett vel og bra, men litt kjedelig å stå med bunad (som jeg regner med hun tar i håndbagasjen) uten sølv når man skal i selskap. Litt avhengig av type sølv er dette heller ikke lagervare hos alle gullsmeder land og strand rundt...

Bortsett fra kniven har jeg hatt med bunadssølv mange ganger uten problemer. Det må som regel kjøres separat i røntgen, sølv får visstnok bildene til å se snåle ut.

Back