Buffalo Airways - "Ice Pilots"

Jag har haft förmånen att få flyga med Buffalo Airways ett antal flygningar. Bifogar några bilder från flygningar med DC-4 och landning på en icerunway på Spider Lake och en skidförsedd DC-3 på en snötäckt Upper Carp Lake. Mycket professionella piloter anställda i ett bolag som ofta opererar under extrema förhållanden.

Attachments

• DC-4.1.jpg
    DC-4.1.jpg
    203.5 KB · Views: 1,930
  • DC-4.2.jpg
    DC-4.2.jpg
    225 KB · Views: 1,902
  • DC-4.3.jpg
    DC-4.3.jpg
    178.8 KB · Views: 1,864
  • DC-3.1.jpg
    DC-3.1.jpg
    218.9 KB · Views: 1,827
  • DC-3.2.jpg
    DC-3.2.jpg
    215.5 KB · Views: 1,785
Hmm.. ser ut som den bare vil gaa paa kanadisk tv i foerste omgang ... haaper History Channel tar ansvar ;)

Imidlertid er man flinke til aa faa tv-serier ut paa DVD om dagen, saa den dukker nok opp om ikke saa lenge.

FANTASTISKE bilder, Rolf!!! :up: Dette er som tatt ut av mine barndoms drømmer om å bli "bushflyger" i Alaska/Canada! Bare at jeg ville byttet DC-3/4 med DHC-3 Otter...

Synd vi bare får sett "trailers" til episodene har i Norge. Å få NRK eller TV2 til å kjøpe denne serien blir vel ikke lett... De er vel mer interessert i reality serier om fulle nordmenn i "Syden"... :headbang

Steinar
www.seabee.info

Hvis noen drømmer om å ha lyden av en DC-3, -4 eller Electra som starter opp som ringtone, har de sjansen nå .... 'Extras' - nede til høyre ..

Nå er jeg gjennom alle 12 episodene, og venter i spenning på den 13. Dette var gøy, fint å se at det er andre som har hatt værre vilkår i sin første jobb i bransjen enn en selv :)

Hmm jeg finner ikke disse episodene på "flywillyforfree" lengre jeg, og isohunt kommer jeg ikke inn på her på jobb. Noen andre steder en kan finne disse episodene mon tro?

Synd vi bare får sett "trailers" til episodene har i Norge. Å få NRK eller TV2 til å kjøpe denne serien blir vel ikke lett... De er vel mer interessert i reality serier om fulle nordmenn i "Syden"... :headbang
www.seabee.info

Jeg skal på Mediedagene i Bergen neste uke sammen med bøttevis av folk fra TV 2 og NRK. Skal presse på overfor alle jeg kjenner..:)

Kansje bedre sjangs å høre med Discovery Channel? Discovery UK har nemlig begynt å sende Ice Pilots der.

Hmm jeg finner ikke disse episodene på "flywillyforfree" lengre jeg, og isohunt kommer jeg ikke inn på her på jobb. Noen andre steder en kan finne disse episodene mon tro?

Finner dem ikke noe annet sted enn på isohunt, og de ligger der ennå ser jeg.

Den andre har det britiske fraktselskapet (Atlantic?) ?

Traff en i går som tidligere jobbet på Fred Olsens Electra :)

Back