Buenos Aires

Glean EBG

ScanFlyer Gold
Skal en tur til Argentina er det noen som har noen tips til hva man burde få med seg der og hvor i B.A man bør bo.
Tenkte å reise sørover i landet men det er stive priser på fly noen som har noen ide om hvor og hvordan man bør reise dit. Reiser i april.

Man kan ta langdistansebus med liggeseter, de beste blir helt flate. Det er ikke spektakulært billig heller, men langt under flypris, også sparer man en natt hotell. Det tar imidlertid tid, helt sør i Patagonia nonstop anbefales ikke !!

Problemet er at det egentlig ikke er så veldig mye interesant " i mellom", samme om du drar nordvest, faktisk.

Før hadde Aerolinas også et flypass med flere strekninger, hvet ikke hvordan det er nå. Innenlandsfly for utlendinger er vell for øvrig blitt litt billigere etter at Macri gjorde ARS til en tilnærmet vanlig valuta, før måtte de i motsetning til bussbiletter betales med usd til ofisiel kurs. Regn med å bruke en del penger, sist jeg var i BA for tre uker siden var alt minst 30 % dyrere en i mars, og bare fraværet av paralellkurs gjør det ytterligere 10 % dyrere, i sør er det dyrere en i f.eks Norge.

Last edited:
For Visit Argentina-pass kan du sjekke

http://www.aerolineas.com.ar/en-ar/vuelosbaratos/visiteargentinaoa

Disse har også f.eks. Via Egencia solgt så sent som i fjor.

Det har blitt enklere med valuta de siste par ukene ja, etter at Macri avskaffet valutarestriksjonene. Før jul dro jeg ut til flyplassen med en bunke kontanter for å unngå den offisielle USD-kursen ved bruk av utenlandsk kredittkort..

(Spør du meg så vil knskje mange nordmenn synes at Nordvestargentina (og Nordøst for den slags skyld) er mer unikt enn Sørargentina. For meg ligner Bariloche på Sveits og Ushuaia på Bodø. Og ikke noe galt i det, men ikke så unikt som jeg synes Andesregionen er.)

Back