Bud eller nyemission kan rädda SAS

Re: Bud eller nyemission kan rädda SAS

Forøvrig mener jeg at dette er et strukturspørsmål og ikke nødvendigvis "økomomisk". SAS hører naturlig hjemme hos LH (konsern).

Saa spoers det om LH klarer aa fordoeye Alitalia, BMI, Austrian og SAS samtidig. Det har ikke en gang LH penger til og de er fornuftige nok til ikke aa gape over for mye

Her er en ny artikkel om SAS, økonomi og flåtefornyelse:

http://www.na24.no/article2181714.ece

Og der kan vi bl.a lese: "Opposisjonen på Stortinget vil ikke putte mer penger inn i flygiganten...."

Og hvor mye penger har politikerne "puttet inn" de siste årene? Ingenting!
Mye misforståelser ute og går her. (ser bort fra anbudsrutene som er subsidierte, men der har hvem som helst mulighet til å bli med.)

Notert i privatarkivet: Vaer sikker paa at ABG Sundal Collier ikke faar kontrollere pensjonsfondet vaart.. De kan ikke en gang regne..

Og der kan vi bl.a lese: "Opposisjonen på Stortinget vil ikke putte mer penger inn i flygiganten...."

Mye misforståelser ute og går her. (ser bort fra anbudsrutene som er subsidierte, men der har hvem som helst mulighet til å bli med.)

Og dette oppfattes da, av mindre innsiktsfulle lesere, at de statlige eierne har øst penger inn i SAS de siste årene.

Det journalistiske nivået er langt under gulvteppet, og innsikten i luftfart generelt er ikke-eksisterende.

Som jeg læser det, står der ikke, at de har puttet penge i SAS, men at de ikke vil, hvis det bliver aktuelt. Måske jeg bare læser det forkert, men hvis det skulle blive aktuelt, at den danske regering også beslutter sig for at stoppe flere penge i SAS vil det berøre mig som skatteyder og det vil jeg være meget imod. Så må de sgu sælge skidtet i stedet.

Når de skriver at de "ikke vil putte MER penger inn i flygiganten" så oppfattes det nok av mange som om de allerede har brukt masse penger på selskapet.

Når de skriver at de "ikke vil putte MER penger inn i flygiganten" så oppfattes det nok av mange som om de allerede har brukt masse penger på selskapet.

Men det har da vitterlig eierne(staten blant annet) gjort opp gjennom mange år om ikke akkurat de siste årene.

Det er leeeeeenge siden staten puttet penger i SAS - vi snakker vel 80-tallet?

Mener jeg leste her inne at sist staten(e) putta penger i SAS var på 60 tallet, da den første "krisen" i luftfarten kom med overkapasiteten som jet-flyene hadde med seg. Korrekt meg hvis jeg har feil!

Som jeg læser det, står der ikke, at de har puttet penge i SAS, men at de ikke vil, hvis det bliver aktuelt. Måske jeg bare læser det forkert, men hvis det skulle blive aktuelt, at den danske regering også beslutter sig for at stoppe flere penge i SAS vil det berøre mig som skatteyder og det vil jeg være meget imod. Så må de sgu sælge skidtet i stedet.

Fullstendig enig!

Staten er medeier i SAS og boer oppfoere seg som en investor/eier. Dersom SAS mot formodning trenger mer penger (noe jeg tviler sterkt paa) maa de enten delta i eller selge seg ut.

Naa skal det vaere sagt at Sverige Norge eller Danmark ikke har lagt inn en krone i SAS siden 60 tallet

Staten er medeier i SAS og boer oppfoere seg som en investor/eier. Dersom SAS mot formodning trenger mer penger (noe jeg tviler sterkt paa) maa de enten delta i eller selge seg ut.

Eller la seg utvanne skulle en emisjon finne sted

Back