• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Brussel Airlines med "Lufthansafisering" av livery?

Someone

Moderator
Medlem
Ingenting offisielt, men nå som Brussel Airlines skal bestå som eget selskap så må det også tenke på fargene. Akkurat nå tyder det på at de går for en enklere variant av dagens farger, tilpasset resten av Lufthansagruppen, men blant annet helhvit kropp og et generelt enklere mønster

https://www.aviation24.be/airlines/a-new-euro-white-livery-for-brussels-airlines/

Several months ago, the Lufthansa Group had decided to adopt a uniformly white livery for all the airlines of the group, with only the tail and the titles differing from airline to airline. This would make it easier to transfer an aircraft from one airline to the other if needed for operational reasons.

Det nye, i hvertfall det som den nyeste A330 deres er malt i:
42448_1562915656.jpg


Kontra det gamle:
2019-01-06-Brussels-Airlines-A330-OO-SFU-01-768x512.jpg
 
Ja dette var en heller "forsiktig" endring av livery´n. En slik up-freshing kan neppe skape særlig motreaksjoner da den knapt er synlig. Tilhørigheten til LH-familien er likevel åpenbar, men det er vel også tanken bak.
 
Her har man strengt tatt ikke gjort annet enn å la være å lakkere skroget og winglets i annet enn hvitt. Like gjennomført som en middels god hybrid og litt trist at man gjør det så banalt når alt annet skal være ordnung.
 
Aldri tenkt på at det finnes en slik tilpasning av fargeskjemaet til selskapene i Lufthansa-gruppen. Må være et rimelig smalt segment som legger merke til at de er i samme familie ut fra designet på flykroppen.
 
Tilpassing er det absolutt ikke, her er det nye designet til Lufthansa og det har halebelte noe SN ikke har i sitt nye design.
A333_Flotte_neu_1-980x347.png

Dermed faller mange av kommentarene på steingrunn.
 
Enig med KGL... Her har det nok vært viktigst å få maskinen fort i trafikk. Men kanskje kommer det snart en helt ny design fra Brussel.
 
Hvit kropp og hvite motorer er for å kunne returnere flyet fort til utleier hvis nødvendig. Maling av ror er en mer delikat sak så der kan design legges på siden er full nedsliping og balansering må utføres her for et nytt strøk hvit legges på før flyet returneres.
 
Back
Top