Bruke EB eller optiontown på SK billetter bestilt igjennom WF

LN-KKY

ScanFlyer Blue
Bruke EB eller optiontown på SK billetter bestilt igjennom WF

Hallo folkens
Jeg skal ut å reise om litt under en mnd, og måtte bestille mine multileg flighter igjennom WF sin hjemmeside fordi SAS sin ikke tilbyr annen avreisedato på leg nr 3. Jeg skal fly SK907 og SK908 til og fra EWR, og valgte dette bevisst for at jeg har en del EB poeng jeg kunne tenkt meg å bruke. Når jeg prøver å oppgradere med poeng nå får jeg beskjed om at jeg ikke har billettnummer som starter på 117(eller hva det var) og dermed ikke kan gjøre dette fra nettet. Oppgraderingen må eventuelt skje på flyplassen ved innsjekk(noe som for øvrig er helt på tryne, etter min mening). Tanken er å bruke EB poeng den ene veien og Optiontown den andre veien

Spørsmålet er da, er det noen vei rundt dette så jeg får ønsket oppgradering før jeg ankommer flyplassen?

Lønner det seg å bruke Optiontown fra OSL eller fra EWR? Hvilken vei er det "lettest" å få brukt EB poengene? Tips?

Skal for øvrig brukes fra Økonomi til Økonomi ekstra, forutsatt at det er ledige seter selvfølgelig :up:

Re: Bruke EB eller optiontown på SK billetter bestilt igjennom WF

Om du ikke kan få confirmed upgrade før du kommer på flyplassen, så tror jeg kanskje det er best å prøve optiontown begge veier, og evt EB poeng i gate om den ene ikke slår inn på optiontown.
Vet ikke om du kan avbestille optiontown om du skulle være så heldig/uheldig at den gikk inn begge veier.

Såvidt jeg vet skal det ikke være noe problem å oppgradere billetter kjøpt hos oss. Det er ikke utenkelig at det kun er en teknisk begrensning på sidene til SAS. Jeg ville kontaktet Eurobonus og spurt.

Om du ikke kan få confirmed upgrade før du kommer på flyplassen, så tror jeg kanskje det er best å prøve optiontown begge veier, og evt EB poeng i gate om den ene ikke slår inn på optiontown.
Vet ikke om du kan avbestille optiontown om du skulle være så heldig/uheldig at den gikk inn begge veier.
Det er ikke mulig å avbestille, men man kan bestille kun for utreisen først, og deretter bestille for returen senere hvis ikke den første gikk gjennom.

Såvidt jeg vet skal det ikke være noe problem å oppgradere billetter kjøpt hos oss. Det er ikke utenkelig at det kun er en teknisk begrensning på sidene til SAS. Jeg ville kontaktet Eurobonus og spurt.

Det jeg trodde også, får kontakte de å prøve :)

Jeg har fått oppgradert billetter kjøpt gjennom WF via Optiontown så det er bare å kjøre på :)

Gateoppgradering i OSL ville jeg satset på.
Har også oppgradert ifm innsjekk på OSL hos en person som satt i enden av skranken (flight ansv.?) oppgraderte meg for poeng etter at Optiontown ikke gikk inn.

jeg ville sjekket load på experflyer, hvis Y er ganske full er er det vel større sjanse for optiontown oppgradering. hvis Y og C ikke er full så er det god sjanse for poeng ved gate oppgradering.

og btw, confirmed oppgradering fungere også kun hvis Y er overbooket. Det har jeg selv erfart, fikk ikke confirmed oppgradering selv om et var 20 ledig seter i C. gikk jo greit på gate da.

Back