• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bromma flygplats tar emot för stora flygplan

Re: Bromma flygplats tar emot för stora flygplan

Den största maskin som varit på Bromma är Boeing 757-200.
SAS MD-90 är största kärra jag sett där själv.
 
Re: Bromma flygplats tar emot för stora flygplan

Det jeg ikke forstår, er samme undringen med LCY forsåvidt. Men Embraer 170 og Embraer 190 er godkjent til å lande, vil dette si at Embraer 175 og Embraer 195 også er godkjent. Om ikke, hvorfor?

Siden E190 er godkjent, burde hvertfall E175 vært godkjent, eller har jeg misset noe?
 
Re: Bromma flygplats tar emot för stora flygplan

Dette har vel med sertifiseringer å gjøre, hver maskin som skal
operere fast derfra - må sertifiseres. Selv om en mindre maskin
enn en tidl. sertifisert maskin, skal fly på den spesifikke flyplass -
må den også gjennom den samme kostbare prosessen. Mindre
fly blir ikke bare automatisk sertifisert, selv om de er mindre enn
tidligere sertifiserte større flytyper. Er dessuten ikke kun størrelsen,
men også motorkraft osv. som er viktige momenter.
 
Back
Top