• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Britisk Airways med Gatwick-Cape Town

Someone

Moderator
Medlem
Ser ut som BA forsøker komme den ryktende LGW-Cape Town til Norwegian i forkjøpet når de nå lanserer en 3x ukentlig LGW-CPT med 777-200ER.

BA har jo etter flere års relativt passivitet fra longhaul fra LGW nå begynt og være langt mer frempå etter Nowegian dukket opp. Lima, Costa Rica og et comeback på JFK starter i våres, og nå Cape Town fra høsten av

http://mediacentre.britishairways.com/pressrelease/details/86/News-1/6118
From November 24 the airline’s customers will be able to soak up Table Mountain’s stunning views, explore the Cape Peninsular or meander up the beautiful Garden Route with three direct flights a week from Gatwick.

BA har fra før 2 daglige LHR-CPT i høysesongen i vinterhalvåret, og Thomas Cook lanserte jo nylig også 3x ukentlig LGW-CPT
 
Last edited:
Sommeren 2012 leste jeg ombord SAA hvorfor de kuttet London-CPT, tipper de angrer litt. Mener jeg tok bilde og la det i trip reporten "sommerferie fra vinterferie" for de interesserte :)
 
Sommeren 2012 leste jeg ombord SAA hvorfor de kuttet London-CPT, tipper de angrer litt. Mener jeg tok bilde og la det i trip reporten "sommerferie fra vinterferie" for de interesserte :)

Nå er SAA her et dårlig eksempel, med mindre det skal være et eksempel på et "dårlig eksempel"

SAA taper og har tapt penger på stort sett alt de driver etter de ble underlagt en gjeng "demokratisk valgte" folk som mener de vet alt om kombinasjonen hvordan drive flyselskap og sysselsette sin familie og venner

BA har jo fløyet 2x daglig i høysesongen, og flere av de andre europeiske selskapene har enten helårlige eller sesongbaserte ruter til CPT.
 
Eksempel på et dårlig eksempel er riktig, som synliggjøres spesielt ved artikkelen jeg referer til.
 
Back
Top