British vs klm(Delta) vs Lufthansa til USA

Hvilket selskap / flytype (Begge faktorer er like viktig)

• British Airways med 777 Jet

Votes: 23 46.0%
  • Klm/Delta med A 330-300

Votes: 6 12.0%
  • Lufthansa med 747-400 ned og A340-300 hjem

Votes: 17 34.0%
  • Har ingen ting å si. Alle selskaper/flytyper er bra

Votes: 4 8.0%

• Total voters
    50
Her er jeg veldig uenig. Man får ikke nødvendigvis bedre minner av å betale mere for flighten. Og bruker man pengene på to turer istedefor én så får man mere minner.

Men mellomlandinger i USA er jeg enig i er en uting.

Let me rephrase, ikke bry deg kun om pris. Happy flying!

Er snakk om 24k(Lufthansa) vs 29k (Ba) for fire pers så ikke så gale.Føler Lufthansa vil gi mer minner. Fly med 747 og a340. Ba følger jeg blir mindre stress og enklere. Bruker også noen få timer mindre hvis jeg velger ba.Har hørt at FRA er et h****te når det gjelder å bytte fly. T5 har jeg besøkt tidligere og har gode minner derfra. Utrolig bra terminal!

FRA er ikke en pen oversiktlig terminal, men følger du skiltene (ikke tenk;)) så er det enkelt. Fløy OSL-FRA-JFK i går og brukte maks 15 min gate til gate.

Ville allikevel flydd BA tror jeg, uten at har flydd de i E.

Å bytte fly i Frankfurt er absolutt ingen problem. Spesielt med transfer Lufthansa til Lufthansa som stort sett holder til i A/Z og B terminal går det veldig greit. Det er bortimot alltid buss til/fra fly fra BGO, men liker man å observere fly er det absolutt en glimrende tur der en freser rundt mellom all slags mulige flytyper.

Definitivt mye artig å se fra bussen i FRA!

Gå for pris du, d'ække stor forskjell bak i bussen uansett. Det du sparer kan du benytte på noe annet nytt enn 31" hos selskap A mot 31" selskap B , C etc ..

;)

Som SQ 777 skriver, så lenge du flyr økonomi er forskjellen på de tre ingen trille.

Selv ville jeg valgt det alternativet med minst hassel ved transfer som i dette tilfellet er AMS.

Gå for pris du, d'ække stor forskjell bak i bussen uansett. Det du sparer kan du benytte på noe annet nytt enn 31" hos selskap A mot 31" selskap B , C etc ..

;)
Servicenivået er gjerne tilnærmet likt, men f.eks IFE kan skille, noe som i hvert fall er viktig for meg på langtur. Hvis det stemmer at LH fortsatt har 744 uten AVOD i flåten hadde jeg heller valgt BA/KL alene av den grunn.

Her er svaret enkelt. Skal man likevel ha bil i Tampa, så er fly T/R Orlando nok både rimeligst og enklest. Derfra er det, som Cecilie sier, en kort og grei kjøretur til Tampa. Denne kjøreturen tar i hvert fall mye kortere tur enn det en ekstra flight til TPA tar. BA får du nå T/R BGO-MCO for under 6.000 pr. hode, så det må da være OK priser?

Et annet alternativ for dere kan jo være Icelandair til Orlando-Sanford. Om det passer, så er jo det et enkelt og greit alternativ fra BGO.

Det ble tilslutt klm/delta. Vi sparte 10k ved å velge de.
Flytypene er som følgende:
klm 738 , klm 333 , delta 757 (yes)
Delta md 80, delta 333 , klm 737
Flyr via ams og dtw. Noe jeg bør vite om når det gjelder sikkerhetskontrollen på dtw?

Back