British Airways World Traveller Plus (WTP/WT+)

CaptainMorgan

AirBussjåfør
I slutten av Juni har jeg booket reise fra Oslo til Washington via London Heathrow med British Airways. Skal reise i WTP, som kostet kun 150 kroner (!) ekstra hver vei ift vanlig WT. Utreisen går med B772, og hjemreisen med B763.

Har lest det meste som står om produktet på nettet (FlyerTalk, Airliners.net, YouTube osv), men skulle gjerne likt å fått litt mer info om produktet fra norske reisende.

Så, er det noen her inne som har erfaring med WTP i B767-300 og/eller B777-200ER?

WT+ i 767 er helt topp - 2+2+2 seating. Generelt er det bredere seter og bedre beinplass enn bak i flyet, og alle BA-flyene (minus de nyeste 777-300ene) har samme type seter. Maten er også oppgradert ifht. economy. Har fløyet WT+ et par ganger til New York og synes det er helt greit produkt, har ikke testet det på nattflight. IFE-utvalget er stort sett det samme tilbudet i hele flyet. Mener å huske at Martin har en tripreport eller to fra WT+.

Husk å skaffe deg BA-kort i tilfelle det blir flere BA-turer (WT+ gir grei uttelling på mil), og milene er evigvarende så lenge kontoen ikke er urørt i mer enn 36 mnd.

God tur!

Takk for info, Discus!

Har ikke medlemskap hos BAs bonusordning (enda), da jeg ellers er en flittig bruker av FB og EB.
Ser at jeg på denne turen tjener 10626 avios og 220 Tier Points. Hva er forskjellen på disse to? Hva kan jeg eventuelt bruke disse poengene til (hvor mye er de verdt)?

Har i tillegg et par turer med Iberia framover. Regner med jeg kan samle poengene jeg får her hos Executive Club?

Last edited:
Ser at jeg på denne turen tjener 10626 avios og 220 Tier Points. Hva er forskjellen på disse to?

Avios = "miles": De du kan bruke på billetter og oppgraderinger.
Tier Points: Disse gir deg status. 300 TP gir Bronze, 600 gir Silver, og 1500 gir Gold.

Du kan selvsagt også tjene Avios og Tier Points hos Iberia, og hele resten av OneWorld-alliansen.

Har nettopp utført 2 flygninger med Iberia som jeg ikke har fått miles for, ettersom jeg ikke benytter bonusordningen deres. Regner med jeg kan "claime" disse poengene dersom jeg i dag melder meg inn i Executive Club?

Logget inn på Iberia for kort tid siden, og der står det at jeg tjener 95 Tier Points og 1269 Avios på neste flygning. Dette betyr vel at jeg kan få Bronze hos BA? Hvilke fordeler vil dette eventuelt kunne gi meg?

Bronze membership card.

As you start to move through the tiers, we'll give you all the benefits of Blue plus:

Collect Bonus Avios on flights
Earn Tier Points to help you move through the tiers
Priority check-in (i business-skranke)
Free seat selection seven days from departure

Det finnes forøvrig noen bilder jeg tok ombord fra ORD til LHR her: http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=668203&postcount=49

Dette er den nyeste WTP-kabinen, og jeg tror den også finnes på noen få 772'ere.

Maten på bildet er vanlig World Traveller-mat, men de har i ettertid oppgradert den, og nå serverer de samme hovedretter (to av de fire eller fem valgene) som i CW.

Takk for info, Discus!

Har ikke medlemskap hos BAs bonusordning (enda), da jeg ellers er en flittig bruker av FB og EB.
Ser at jeg på denne turen tjener 10626 avios og 220 Tier Points. Hva er forskjellen på disse to? Hva kan jeg eventuelt bruke disse poengene til (hvor mye er de verdt)?

Har i tillegg et par turer med Iberia framover. Regner med jeg kan samle poengene jeg får her hos Executive Club?

Du kan etterregistrere i inntil tre måneder dersom du ikke var medlem på reisetidspunktet.

Oppgradering fra WT+ til Club er den beste måten å bruke peong på, og koster ikke mer enn 15 000 poeng en vei fra OSL til USA (iallfall østkyst).

Back