British Airways til London

Et spm. er det resturant inne i Loungen hvor man kan spise middag for reisende til og fra Oslo?

Restaurant med bordservering, nei. Loungen er kun tilgjengelig ved avreise.

I London er det varmmatbuffet. Gjerne noe pasta, et par sauser, suppe, salat o.l. Vin/øl/sprit/snacks/kaffe m.m. også selvfølgelig.

På OSL er det mindre utvalg.

EDIT: Martin - du har et oppdrag i morgen

Last edited:
Det var varmmatsbuffet jeg tenkte på og ikke resutrant. Jeg leste noe om "Club World Sleeper Service" og ble litt i tvil. Tenkte det kun var "middag" for dem :p

Det var varmmatsbuffet jeg tenkte på og ikke resutrant. Jeg leste noe om "Club World Sleeper Service" og ble litt i tvil. Tenkte det kun var "middag" for dem :p

Sleeper service-buffeten er noe annet, et større utvalg av middagsretter, kun på USA østkyst+ORD.

Og for de som ikke lounger på T5 kan jeg anbefale itsu - en fin plass å rense legemet er å ha utsatt dette for flere dager med riktige engelske frokoster, varme lunsjer og ditto varme kveldsmåltider.

Jeg har drevet å sjekket litt rundt, hvorfor er det slik at SAS er så sinnsykt mye dyrere enn BAW på OSL-LHR?

Er BAW Club Europe tilsvarende SAS Business eller er det mer likt Economy Extra?
Hva får man hos SAS som man ikke får hos BAW? Evnt, hva utgjør differansen?

BAW Club Europe = 3 498 NOK
SAS Economy Pluss = 5 803 NOK
SAS Business = 8 696 NOK

Last edited:
Jeg har drevet å sjekket litt rundt, hvorfor er det slik at SAS er så sinnsykt mye dyrere enn BAW på OSL-LHR?

Er BAW Club Europe tilsvarende SAS Business eller er det mer likt Economy Extra?

Forskjellen er at de billige 3500-kroners-billettene til BA ikke er fleksible. De kan mao. ikke endres og/eller kanselleres. SAS selger kun fleksible billetter i business.

Ediut: BA selger selvsagt også billetter i samme prisklasse som SAS, for de som ønsker fleksibilitet.

Som Martin skriver så kommer nok prisdifferansen primært av fleksibiliteten i billettene. Kvaliteten på servicen ombord i business hos BA og SK er nok omtrent likeverdige.

Det spørs når du "kansellerer". De selger ikke uendelig mange rabatterte biz-billetter vet du ;)

Men får du bestilt noe da, Robin?

Ja, planen er å bestille ganske snart, har vært litt slapt siden det er lenge til jeg reiser (April). Må bare få litt penger å sånt. Er bare litt redd prisene stiger, så må få det unnagjort asap.
Det blir NAX fra KRS-OSL og BAW til LHR fra OSL. :)

Vet ikke hvilke datoer du tenkte å reise, men bl.a. så er påsken i april, og om det var da du tenkte å reise, så bør du kjappe på.

Reiser den 5 og returnerer den 12. Men ja, du sier noe der ja. Skal prøve å få gjort det til uken.

Back