British Airways starter frakterute fra OSL

• Thread starter Thread starter PAS
  • Start date Start date
Re: BA starter 747 frakter rute fra OSL

Har SGS all handling på Cargo på OSL? Jeg vet Menzies har Avion Express da men, jeg tenker på Korean, DHL, UPS, Icelandair osv.?

Røros har JobAir :colgate:

Oslo - Baden Baden - Malmø - Oslo

Det er vel bare SGS som har maindeck-laster også, så da er vel alternativene få hvis man stiller med 747F ..

Da får man håpe at den får litt å gjøre. De er ikke akkurat billige .. :cool:

Til info: SPIRIT har handlingen på Korean, UPS, DHL og TNT, samt sundt når den gikk. Spirit har også mest equipment til handling av freighters....

Menzies skal ha handlingen av denne så klart :cool:

STA 1115 STD 1250 om jeg hørte rett folkens, dette lukter mye bilder av verdens flotteste maskin. Denne ankomsten (selv om det er en stund til) skal jeg sannelig få på brikken. Har allerede sagt til fruen at jeg må "jobbe overtid" :lol:

Cargoplaten på OSL er straks ferdig for ytterligere kode F, så her kan man bare line opp den ene feite etter den andre :colgate:

Er noen av disse maskinene faktisk malt i BA-farger?

STA 1115 STD 1250 om jeg hørte rett folkens, dette lukter mye bilder av verdens flotteste maskin. Denne ankomsten (selv om det er en stund til) skal jeg sannelig få på brikken. Har allerede sagt til fruen at jeg må "jobbe overtid" :lol:

Cargoplaten på OSL er straks ferdig for ytterligere kode F, så her kan man bare line opp den ene feite etter den andre :colgate:

STA 11:15
STD 12:55

Hvor har BA Cargo sin base?

BA Cargo har ikke egen "base" men bruker Roadfeeders som handling agent.(GSA) og Menzies (?) som Ground handling agent (GHA). Fisk må bygges opp på kjølelager dvs av GPC eller Marine Harvest.(På Gardermoen) Roadfeeders "leide" utsyr hos Sas Cargo /Spirit en stund da de hadde handlingen på Russerfrakteren(DC10-F) og en amerikansk 74F selskap for noen år siden.Jeg tviler på om Spirit leier ut mere utstyr til dem slik at handlingen godt kan havne hos Spirit ( og ikke SGS som bare handler pax flt)

Info fra DB Schenker:

DB Schenker vil i samarbeid med British Airways World Cargo sette opp en fraktemaskin (Boeing 747-400)
fra Oslo / Gardermoen - Hong Kong med avgang hver fredag kl. 13:00 fra og med 18. februar 2011.
Ankomst i Hong Kong vil være lørdag morgen kl. 06:30.
Hovedgrunnlaget for flyet vil være transport av fersk laks, men den vil også bli benyttet for annen type gods (general cargo).
Lørdag morgen vil fisken være klar for videre distribusjon lokalt. Flyet vil ha en fraktkapasitet på 90 tonn.

Bare lade kameraene til i morgen folkens :up:

Back