British Airways startar Göteborg - Heathrow

barca

ScanFlyer Silver
British Airways startar Göteborg - Heathrow

http://www.boarding.no/art.asp?id=42538

Hösten 2010 får alla London-resenärer ett ännu bredare utbud då British Airways åter startar trafik från Göteborg Landvetter Airport. Storbritanniens största flygbolag British Airways kommer att ha två dagliga avgångar till London Heathrow.

Jaja, bra for Gøteborg at BA ekspanderer til dem. Hva blir den neste ekspansjonen til BA? SVG, Bergen Flesland eller Billund fra London.

Noen som vet om BA har planer om å utvide noe mer til Norge utenom OSL?

Jeg mener at BA har veldig bra muligheter til å starte ruter til SVG og Bergen pga disse to stedene har et internasjonalt næringsliv. Man ser jo at det er veldig stor trafikk til London med både SAS og Norwegian fra disse to byene. Dessuten må vel BA legge merke til at KLM, Lufthansa, AirBaltic og SAS gjør det bra med den internasjonale trafikken fra disse to norske byene når det gjelder transfer trafikk. Så la oss håpe at BA kommer til vestlandet snart.

Last edited:
Re: British Airways startar Göteborg - Heathrow

Noen som vet hva de prioriterer ned for å få denne på plass?

Muligens de ikke prioriterer ned noe, men bare utvider rutenettet sitt. Evt prioriterer de ned noen av sommerrutene sine.

Muligens de ikke prioriterer ned noe, men bare utvider rutenettet sitt. Evt prioriterer de ned noen av sommerrutene sine.

Det krever flere fly, og - ikke minst - slots på LHR, som er rimelig busy fra før.

Spennende om dette kan bety en generell utvidelse på Scandinavia :)

SAS, BA, Easyjet och Ryanair flyger mellan Göteborg och London. Vem försvinner först?

Håper BA vurderer Bergen i fremtiden! Vet vi har ekstremt bra rutetilbud til London, men ingen som er bra for tranfer videre ut i verden! Vi mangler fortsatt rute til Heathrow! Håper virkelig det vil dukke opp med tiden!

SAS, BA, Easyjet och Ryanair flyger mellan Göteborg och London. Vem försvinner först?

Jeg tipper at ingen av de nevnte selskapene kommer til å ryke. London har så mye trafikk at det er lønnsomme ruter for alle disse fire selskapene. Skulle jeg evt tippe så ville jeg ha sagt Easyjet.

Håper BA vurderer Bergen i fremtiden! Vet vi har ekstremt bra rutetilbud til London, men ingen som er bra for tranfer videre ut i verden! Vi mangler fortsatt rute til Heathrow! Håper virkelig det vil dukke opp med tiden!

Vel, siden SAS har rute fra SVG til LHR 2 ganger til dagen og 12 ganger i uka så burde de også hatt rute til LHT istedenfor LGW. Snodig at hvorfor SAS aldri har åpnet en rute til LHR før, men flyr bare 4 ganger i uka til LGW. Du får bare klage til SS og at de bør skifte flyplass til LHR fremtidig.

JEg vet at SAS har veldig bra belegg til LHR og Norwegian til LGW fra SVG. Håper andre er enig i påstanden min.

Last edited:

Vel, siden SS har rute fra SVG til LHR 2 ganger til dagen og 12 ganger i uka så burde de også hatt rute til LHT istedenfor LGW. Snodig at hvorfor SS aldri har åpnet en rute til LHR før, men flyr bare 4 ganger i uka til LGW. Du får bare klage til SS og at de bør skifte flyplass til LHR fremtidig.

JEg vet at SAS har veldig bra belegg til LHR og Norwegian til LGW fra SVG. Håper andre er enig i påstanden min.

SS?

*filler*

Det burde vel staa at BA gjenaapner LHR-GOT.....de har floeyet paa GOT tidligere og lagt ned...

Men det er vel slik at det ikke er flere slots å oppdrive på LHR, så åpner man ny rute så blir det på bekostning av noe annet.
Mener det avr slik da SAS flyttet fra STN til LHR, fra SVG. Dette på bekostning av netopp GOT.

Det står faktisk et lite 'åter' i førsteposten .. ;)

Kanskje de satser litt mer på Europa fra LHR igjen?

SAS fløy fra SVG til LHR før de rotet det til med LGW og STN og passasjerantallet sank. Det tok seg opp igjen da de flyttet tilbake til LHR. Det samme skjedde med BA, da de flyttet til LGW fra LHR. Det ble bare rot, da de fløy samtidig en kort periode til både LGW og LHR. Ønsker tilbake BA på SVG-LHR:D

Hyggelig for Gøteborg at de kan ønske et nettverkselskap velkommen tilbake!

For øvrig synes jeg synd på svensker og dansker på dette forumet som knapt kan åpne en tråd om noe i Sverige eller Danmark uten at det i løpet av noen poster blir dreid over til å handle om Norge. ;)

LGW-GOT ble vel i hovedsak fløyet med B734? Synes å ha et inntrykk av at mesteparten av trafikken til Scandinavia blir fløyet med Airbus-materiell, med unntak av "heavy"-maskinene.

Sånn forøvrig, ser det ut til å gå greit hos BA om dagen. Diverse tråder på Flyertalk, rapporterer også at LHR-JFK skal få tilbake en daglig avgang, og øker nå fra 6 til 7, samt at en 747 er hentet tilbake fra Victorville, for å settes inn i trafikk igjen.

Lite otippat BA återvänder, men positivt för Got med ett av de stora nätverksbolagen. Tror nästan konkurransen blir störst för skyteam och star alliance (Af/kl & lh) som väl har merparten av de intercont resande från Got idag...

Man undrar ju lite hur BA får loss 2 dagliga slots..men de fanns väl:).

Konkurrensen blir tuff, antalet dagloga avgångar ökar ju med 3 (sk2, fr2, + nya ez1 , Ba2)...

Mitt önskemål vore en tredje sas flight ;), vilket knappast kommer hända...

Back