British Airways fjerner krav om overnatting

TG923

ScanFlyer Crusty
Medlem
British Airways har gjort det enda mer fleksibelt å reise fra Oslo, København og Stockholm til London. Fra og med 1. september har selskapet fjernet kravet om overnatting ved kjøp av den billigste billetten på økonomiklasse. - Ved at British Airways nå fjerner overnattingskravet også på de billigste økonomibillettene, gir vi de reisende ytterligere en mulighet til å planlegge og booke reisen sin som de selv ønsker i Europa, sier Sam Heine, sjef for British Airways i Skandinavia.

Er dette et forsøk på å svare på enveisprisene til SAS?

Les mer på http://www.boarding.no/art.asp?id=17950

Originally posted by TG923
[Er dette et forsøk på å svare på enveisprisene til SAS?

De enveisprisene som reelt sett bare fungerer fra Oslo til London (vel og merke dersom man vil reise billig)...?

Jeg vil kanskje tro at trusselen fra dette tilbudet ikke er så stort, men dette er kanskje heller et svar på konkurransen fra lavprisselskapene. Hvem vet...

Originally posted by TOS

De enveisprisene som reelt sett bare fungerer fra Oslo til London (vel og merke dersom man vil reise billig)...?

Det er vel akkurat det SAS endrer fra samme dato - da kan man også reise (billig) hjem...

Originally posted by TOS

Jeg vil kanskje tro at trusselen fra dette tilbudet ikke er så stort, men dette er kanskje heller et svar på konkurransen fra lavprisselskapene. Hvem vet...

Siden det bare gjelder fra de skandinaviske hovedstadene så er vel det opplagt hvem man prøver å svare på.

Originally posted by Superhai
Originally posted by TOS

Siden det bare gjelder fra de skandinaviske hovedstadene så er vel det opplagt hvem man prøver å svare på.

Dersom det stemmer at man nå kan reise billig på enveisbilletter også fra London (og ikke bare til London, slik det var tidligere), så er det nok SAS sitt opplegg BA svarer på. Jeg var nemlig av den oppfatning at SAS fortsatt ikke hadde spesielt gunstige enveisbilletter fra London...

Originally posted by TOS
Jeg var nemlig av den oppfatning at SAS fortsatt ikke hadde spesielt gunstige enveisbilletter fra London...

Det gjelder også fra London, så det er bare å løpe og kjøpe som livstidsdiktatoren vår pleier å si!

LØP OG KJØP. Har allerede kjøpt fra LHR den 17. mai 2006 på 13.05 avg. for tot. pris kr. 561 ( 315 pluss pluss ).

Har MPX ut den 8. mai med SK også. Innemellom der og hjemreise blir det FR via Valencia/ev. Sevilla fra BGY.

Varierende priser på de 5 daglige, men 1305 er blant de billigste. Har reist mye fra STN de siste årene, men foretrekker SK fra LHR siden det er mye billigere å komme dit ut og en kan sjekke inn tidligere enn to timer. STN med DY og FR skaper mye stress siden de vanligvis åpner check-in 2.-2.5 time før . Køer overalt etc.

Selskaper som kun gir deg mulighet til å sjekke inn en time (FlyNordic) eller 2 timer (Ryanair) burde blitt boikottet av alle her på forumet... Har vi ikke lyst og behov for å være på flyplassen så lenge VI vil og ikke så lenge selskapene skal bestemme???;)

Originally posted by EB
Selskaper som kun gir deg mulighet til å sjekke inn en time (FlyNordic) eller 2 timer (Ryanair) burde blitt boikottet av alle her på forumet... Har vi ikke lyst og behov for å være på flyplassen så lenge VI vil og ikke så lenge selskapene skal bestemme???;)

Helt klart!!:D

...det eneste er at SAS også da kan få et problem i f.eks. Manchester - der har jeg flere ganger fått beskjed om at innsjekk ikke starter før på det og det tidspunktet. Nå hører det med til historien at jeg stort sett har ordnet det tidligere likevel....

jy

Riktig... SAS i anchester har et håpløst innsjekksystem...og har alltid hatt det - i allefall var det slik i de 5 årene jeg pendlet til Manchester på 90-tallet...

Originally posted by EB
Riktig... SAS i anchester har et håpløst innsjekksystem...og har alltid hatt det - i allefall var det slik i de 5 årene jeg pendlet til Manchester på 90-tallet...

I TLS har de også et forferdelig kjedelig innsjekkingsopplegg med innsjekk tidligst 1.5 el. 2 timer før departure - dette gjelder såvidt jeg husker for alle selskapene (iallefall LH og KLM).

PS! Kanskje vi møttes på flyplassen på 90-tallet...?:hi2 Reiste en del mellom Manchester og Oslo på begynnelsen av 90-tallet (og stort sett med SK via CPH).

Skal ikke se bort i fra det... Jeg reiste mye via CPH hjem fra Manchester. Det var den gang vi hadde FBU og man kunne komme med siste fly og ikke bruke opp natten på transport hjem!!!

Back