• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bristol Brabazon

Samtidig bygget de et lignende konsept som flybåt: SARO Princess. "Carried big hopes, went nowhere!" Ett individ fløy.
 
Siden vi er inne på Bristol Aeroplane Company (BAC), etter krigen var det et annet spin off fra BAC - og det var Bristol Cars

Bristol_1.jpg


Noen som drar kjensel på denne hvis jeg sier at flere av dere har sett den i en mørk rød farge? Dette er en Bristol 410 og den hadde en 5,2 liters V8 fra Chrysler. Det ble produsert 79 stk av denne typen mellom 1968 og 1969, så Lindley er en av de heldige. Ser nå at det er en mørkeblå til salgs på Jersey og de skal £15 000 for den - den er da bare kjørt 87 000 miles! Hvis det er noen som ser en 1961 Bristol 407 til salgs så må de brøle ut!
 
Må det være en -61?

Bristol lages fremdeles ja, men ingen 4XX lenger. Den eneste typen som kunne være noe av de som produseres i dag er Blenheim Speedster synes jeg. Blenheim 3 derimot har den britiske firkantheten fra sent i 1970/tidlig 1980, mens Bristol Fighter er litt for ny i sitt utseende

BristolFighterComposition.jpg


Så grunnen til at en -61 - da hadde den vært like gammel som meg, og fin er den også - bare se

Bristol_407_1962.jpg


Sjekk også emblemet i grillen!
 
Back
Top