• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bright Tuesday

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Goood tirsdag morgen.. Nåla viste 20 i bilen i dag tidlig så vi får notere det som tropenatt. Svigers ble hentet på DXB med tanksen til mor og det blir bare hyggeligere og hyggeligere a å dra bort til denne flyplassen. Ekstra artig er det å se mange nordiske mennesker med OSL taxfree posen som kommer fra denne DY flighten.

Dette er vel sjette gangen vi henter noen fra en DY flight – og faktisk alle er fremdeles svært fornøyde med denne flighten, og kan ikke få rost den nok. (det hjelper at de alle har hatt en nerdekonsulent som har pushet dem fremt til sperret midtsete. (Vurderer å prøve ur denne flighten en gang)

Ha en fin dag… Nå er det hardjobbing og hjem til norsk hjemmelaget mat om en 10-11 timer

Last edited:
Re: Bright Tuesday..

God natt fra Skaun!

Flytaxien venter, Malta blinker i horisonten i dag..

Laaaang dag på reisefot som vanlig er på den strekningen vinterstid, men forhåpentligvis er man fremme før solen går ned!

Ha en flott dag forumister og er noen på Gullstuen mellom 08.45 og 09.30 så gi et hint.. :)

Kim

Grynt fra Forus!

Lurer på hvilke overraskelser jeg har i vente i dag, vet at det ikke blir en noenlunde normal dag, men en hektisk dag. Men men, det er ingen vei utenom....

Ha en fin en forumister! :)

Priskrig fra Torp til Bergen og høye priser fra OSL gjorde at valget falt på en morgentur fra hovedstaden til Vestfolds hovedflyplass før et møte i Bergen tar resten av dagen. At jeg i ørska feilberegnet tida og får en drøy time på flyplassen, tid som kunne vært benyttet i senga, bidrar ikke til å gjøre dette til en god dag.

I skranken stod forøvrig imm, skammelig morgenblid og klar for dagens overgang til Altea.

Goooood morgen! Da hadde man endret stilling fra horisontal til vertikal, og om en times tid bærer det avgårde for en tredagers Trysil-tur med avdelingen. Nesten så jeg merker det kan bli en TR av dette!

Håper jeg fremdeles husker hvordan man tar seg ned svære bakker på ski. God dag ønskes alle.

Mornings fra en av Ruters røde skrangle Scaniaer på vei til jobb. Dagens spenningsmoment blir vel hva man skal ha som overtidsmat :p Ha en fin dag

God morgen fra Bergen! No er det å komme seg opp til Flesland for å få i seg en kald pils før turen går videre til Manchestr og Championsleague kamp i kveld :) eneste skår i gleden er at det er umulig å oppdrive hotel ;( så får vel bo på en Pub i natt :)

I skranken stod forøvrig imm, skammelig morgenblid og klar for dagens overgang til Altea.

Allerede fått telefon opp i tårnet (annen flyplass) om at det nok kan bli litt forsinkelser i dag pga overgang til Altea. Kan jo bli en spennende dag!

Ha en fin dag!

Go morgen fra flybussen. Bynner å bli bortskjemt etter å ha blitt oppgradert 2 ganger med QR i natt. Ikke noe å klage på, men hadde glemt åssen minus grader kjennes ut etter 5mnd i varmen. Nå er det hjem til Sarp og få fyr i ovnen. Ha en flott tirsdag. :-)

God morgen fra Hong Kong. Sitter i The Cabin og venter på neste flight som går om ca 40 min. Lang, men fenomenal tur over fra London med BA dumbo. Strålende crew, god stol og deilig drikke.

Må forøvrig gi HKG ros for connection. Det gikk rimelig effektivt.

En god dag ønskes.

God morgen fra Bergen. Var ferdig trent 0715 i dag, så nå gjenstår bare vanlig arbeid frem til 1500. Flere flyplasser enn Trf som begynner med Altea i dag?

God morgen fra det Sørlandske!

Null grader til morgenen. Meteorolygen lover kaldere vær fremover. Dårlig gjort! Har han ikke sjekket kalenderen og sett at det er vår nå??

Kontoret er inntatt og siste finish på månedsoppgjøret skal legges. I ettermiddag skal jeg ha meg en lur! Trøtt som en strømpe kjenner jeg.

Mornings fra en av Ruters røde skrangle Scaniaer på vei til jobb.

Trodde ikke menn i din stilling tok bussen? Minner meg om da Paris Hilton ble spurt om hun hadde kjørt buss. Det hadde hun aldri, men kunne opplyse at hun hadde prøvd å kjøre taxi en enkelt gang. Det var visst en oppskrytt opplevelse!:lol:

Go morgen fra flybussen. Bynner å bli bortskjemt etter å ha blitt oppgradert 2 ganger med QR i natt.

Hvordan fikk du det til da? Gullkort hos QR eller? Smekkfulle fly?

En bedre dag ønskes både de oppgraderte og de uvaskede masser...

BF:cool2

God morgen fra det Sørlandske!

Hvordan fikk du det til da? Gullkort hos QR eller? Smekkfulle fly?

En bedre dag ønskes både de oppgraderte og de uvaskede masser...

BF:cool2

De oppgraderte etter status, så sølvkortet var Gullverdt denne reisa. Liker når det piper ved boarding og de sier at du har visst fått nytt sete i biz :D

God morgen, om ikke trynet mitt ser så trøtt ut som det bør gjøre etter gårskveldens sene overtidsøkt er det noe galt. Kaffen fosser nedover halsen og akkurat nå er det knappe seks timer igjen av dagen før jeg kan krype til sengs.

Lurer på å unne meg en biff ikveld.. ha en fin dag!

God tirsdag. Tidlig oppe med hele TO avtaler før jobb. Sånt ligner ikke meg.

Hævv æ gudd vånn :)

Good day fra Bodø. Her snør det kjærringer større enn jeg har sett det på lenge! De som trodde at det var over nå, må jeg skuffe. Ellers er billetter til Skien, og Sandefjord-London, med retur en uke etter til Bodø, bestilt. Da er påska berga. :)
Har bevitnet to trafikkuhell i dag også. Undrer på hva folk tenker om vinterføre. Ikke bare å ture fram som at det var sommer og tørt. Det ene uhellet var en varebil som smalt bakfra inn i en Nissan Micra, så jeg har selv bevitnet at en Micra faktisk kan bli mindre. Den andre var en aldrende Corolla som skled ut av vegen på Bertnes. Sånn går nu dagan...

Ha en fortreffelig middag! :D

God dag fra Bergen! Ferdig på jobb for i dag og hyggelig mail fra SAS og OptionTown om at jeg sitter langt foran på SK907 på fredag. Woho! Har også fri i én hel uke nå også! WOHO!!!

Ha en god dag folkens! :)

G'moorgen .. her er man i gang med ukens siste fridag før helgen .. feiker imidlertid arbeidsdag da fruen ville ha meg med på oppdrag i ettermiddag. Men det er greit - jeg trengte en 'administrasjons- og IT-oppdateringsdag' likevel ...

Lettskyet og 8-10 grader ute .. meterolygen hallisunnerer om regn, torden og kuldegrader i kveld, så vi får se hva som skjer. Det er nok mest for å hjelpe landbruket og handelsstanden til å skape litt panikkhandling, tenker jeg ...

Dagens spenningsmoment blir vel hva man skal ha som overtidsmat :p

Da ble det klassikeren Peppes....i og for seg litt mer spennende enn gårsdagens baguette fra kaffebaren

Trodde ikke menn i din stilling tok bussen? Minner meg om da Paris Hilton ble spurt om hun hadde kjørt buss. Det hadde hun aldri, men kunne opplyse at hun hadde prøvd å kjøre taxi en enkelt gang. Det var visst en oppskrytt opplevelse!:lol:

En mann i min stilling kvalifiserer ikke til en parkeringsplass, spesielt når jeg heller ikke har "trumfkortet"; barn. Men sånn er det å være fotsoldat....

Da ble det klassikeren Peppes....i og for seg litt mer spennende enn gårsdagens baguette fra kaffebaren

Kan melde om en relativt kjedelig curry-rett med sjømat som overtidsmat i Bjørvika... sånn går nå dagene!

Back