• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Brexit kan gi problemer for BAs USA ruter

Det er jo også mulig å gjøre endel kreativt med eierstrukturen. Blant annet er jo KLM sånn delvis Nederlandsk fortsatt gjennom en ganske kreativ selskapsstruktur for å kunne opprettholde endel rettigheter gjennom Nederlandske bilaterale avtaler som ikke er endel av EU sine
 
Det er jo også mulig å gjøre endel kreativt med eierstrukturen. Blant annet er jo KLM sånn delvis Nederlandsk fortsatt gjennom en ganske kreativ selskapsstruktur for å kunne opprettholde endel rettigheter gjennom Nederlandske bilaterale avtaler som ikke er endel av EU sine

Helt enig, det skjer nok noe i den dur om Brexit blir hard.
 
Artikkelen sier vel ikke noe om BA sine USA ruter. Det er vel mer eierskapet til IAG og hvis ikke 50% av eierne her er europeiske så vil Iberia, Vueling og Level miste ine europeiske rettigheter. Mens BA faktisk vil kunne fortsette å oppere fordi de vil jo britiske rettigheter.
 
Gitt de får på plass en avtale med USA innen den tid. Nå flyr de jo på EU og USA sin open skies
Akkurat det tror jeg de fikser. USA og UK er jo ganske gode venner. Men Donald kan jo gjøre det ganske spennende.
 
Det er jo også mulig å gjøre endel kreativt med eierstrukturen. Blant annet er jo KLM sånn delvis Nederlandsk fortsatt gjennom en ganske kreativ selskapsstruktur for å kunne opprettholde endel rettigheter gjennom Nederlandske bilaterale avtaler som ikke er endel av EU sine


KLM har ikke en kreativ selskap struktur, er en Nederlandsk selskap med en morselskap som er Fransk/Nederlands (med tom kineske aksje eierene). Samme som BA er en selskap i Storbritannia med en Spansk Morselskap. (Eller Tine Irland LTD er en irsk selskap som har Nordke Tine AS som morselskap). Alle er registrert I en land og må forhold seg til landet dem er registrert I.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bak betalingsmur hos FT så får ikke lest artikkelen, men etter sigende skal UK og USA være nær en ny open skies avtale, som vel innebærer status quo for flighter mellom de to landene, slik jeg tolker det
 
Jeg satt i hvert fall på jobben i dag og lestr den. Ser at den nå er bak betalingsmur.
 
Last edited:
Back
Top