Brexit kan gi problemer for BAs USA ruter

Det er jo også mulig å gjøre endel kreativt med eierstrukturen. Blant annet er jo KLM sånn delvis Nederlandsk fortsatt gjennom en ganske kreativ selskapsstruktur for å kunne opprettholde endel rettigheter gjennom Nederlandske bilaterale avtaler som ikke er endel av EU sine

Det er jo også mulig å gjøre endel kreativt med eierstrukturen. Blant annet er jo KLM sånn delvis Nederlandsk fortsatt gjennom en ganske kreativ selskapsstruktur for å kunne opprettholde endel rettigheter gjennom Nederlandske bilaterale avtaler som ikke er endel av EU sine

Helt enig, det skjer nok noe i den dur om Brexit blir hard.

Artikkelen sier vel ikke noe om BA sine USA ruter. Det er vel mer eierskapet til IAG og hvis ikke 50% av eierne her er europeiske så vil Iberia, Vueling og Level miste ine europeiske rettigheter. Mens BA faktisk vil kunne fortsette å oppere fordi de vil jo britiske rettigheter.

Gitt de får på plass en avtale med USA innen den tid. Nå flyr de jo på EU og USA sin open skies
Akkurat det tror jeg de fikser. USA og UK er jo ganske gode venner. Men Donald kan jo gjøre det ganske spennende.

KLM har ikke en kreativ selskap struktur, er en Nederlandsk selskap med en morselskap som er Fransk/Nederlands (med tom kineske aksje eierene). Samme som BA er en selskap i Storbritannia med en Spansk Morselskap. (Eller Tine Irland LTD er en irsk selskap som har Nordke Tine AS som morselskap). Alle er registrert I en land og må forhold seg til landet dem er registrert I.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bak betalingsmur hos FT så får ikke lest artikkelen, men etter sigende skal UK og USA være nær en ny open skies avtale, som vel innebærer status quo for flighter mellom de to landene, slik jeg tolker det

Jeg satt i hvert fall på jobben i dag og lestr den. Ser at den nå er bak betalingsmur.

Last edited:
Back