Breeze - nytt selskap fra David Neeleman

Samtidig som Breeze took levering av sin 2. A220-300 idag var dette da flåten de rår over per i dag, selv om ikke alt er i trafikk

A220-300: 2
E190: 10
E195: 3

Ser også Planespotters melder om 4 identifiserte E195 på vei
 
Breeze har i dag annonsert en rekke nye ruter, blant annet fra østkysten til vestkysten ruter. De går inn i Las Vegas og beveger seg for første gang vest for Texas. I San Francisco og Los Angeles har de valgt henholdvis SFO og LAX. Så ingen sekundærflyplasser der, selv om de vel blir alene på de fleste av rutene

Oppdatert rutekart, som jeg forstår gjelder fra høsten av.

https://twitter.com/IshrionA/status/1501068300209508352/photo/1

FNTdhq6X0AgPi4E
 
Ser ut som endel av Breeze sine ruter fortsetter videre i form av transit ruter. F.eks selger de TPA-CHS-SFO nå, men hvor man får samme flyet hele veien, uten å måtte gå ut i CHS. Dog det andre kaller transit, har de døpt Breeze through
 
Ny fokus by med en rekke nye ruter lansert fra Westchester/White Plains (HPN) rett nord for New York. Plant annet ruter til vestkysten.

https://twitter.com/IshrionA/status/1516670968596516864

The inaugural flights for each of Breeze Airways’ new routes from Westchester/White Plains:

- June 28: Charleston
- June 30: Jacksonville
- June 30: Norfolk
- September 7: Los Angeles
- September 8: Las Vegas
- September 9: Savannah
- November 2: San Francisco

FQxMNOgWYAM3zmH
 
Nye ruter fra Provo fra sensommeren/høsten, som vel mer eller mindre kan kalles Salt Lake City Sør (?)

PVU-LAX A220
PVU-LAS-HPM A220
PVU-SFO-SBD E190
 
Salt Lake City veldig langt sør. Dette er vel i hjertet av Brigham Young University og mormonerene.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
 
Breeze sliter tungt ned sine A220 ...

https://paxex.aero/breeze-a220-reliability-challenges/

Breeze Airways kicked off the summer by bringing its A220 fleet online. Eventually that should be good news for passenger comfort. But the teething pains the carrier is experiencing today are bad news for passengers and the airline alike, especially as peak summer travel hits.

An analysis of nearly 60 “aircraft days” of operation shows fewer than 15% of the trips managed a full day out and back from base with less than a one hour delay at the end.
 
Det vet jeg ikke og tviler på det. De i USA er bygd i Alabama som ikke burde bety noe, men erfaring er uvurdelig. Sannsynligvis er Baltic veldig erfarne nå, mye av problemene er enkle resets som tar tid og få i bøkene.
 
Virker som Breeze ofte har en taktikk med når det først starter er ny destinasjon, så åpner de gjerne en håndfull ruter til i slengen, som nå RDU som nylig ble annonsert med ruter til PVD, BDL og MSY

https://thepointsguy.com/news/breeze-airways-nonstop-flights-raleigh-durham-rdu/amp/

Breeze’s new flights from Raleigh/Durham

Hartford: Begins Feb. 16; two weekly flights (Thursday and Sunday).
New Orleans: Begins Feb. 16; four weekly flights (Monday, Thursday, Friday and Sunday).
Providence: Begins Feb. 17; two weekly flights (Monday and Friday)

Ellers så ser jeg deres 10. A220 har begynt testflighter fra Mobile, så da har de snart 10 av disse i flåten
 
Artig, men Breeze starter 31. mai opp en rute fra Charleston til Charleston. Det vil si fra den i West Virginia til den i South Carolina
 
Back
Top