Breaking News fra CNN

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
På CNN kl. 0932. De har 16 % allerede og prøver å få kontroll !!

Braathens vs. SAS blir vel rene barnematen på det organsisatoriske området om Ryanair kjøper Aer Lingus...

If the bid is successful, the two companies would continue to operate separately and compete on the 17 routes which both flew, he (MOL) added.

Ja...akkurat som buzz.

Nyheten har nått na24.no også.

Å skulle fusjonere disse to ville vel også by på visse utfordringer med flyflåten også ettersom Aer Lingus faset ut 737 til fordel for A320.

Dette handler nok mest om kontroll. Jeg tror litt av dette er MoL's 'lille tiss-kompleks' (Sitat:EB) og at han vil ta igjen mot irske myndigheter.

Etter hva jeg forstaar, vil selskapene fortsatt drive uavhengig av hverandre, men det er vel ikke urimelg aa tro at det vil kunne oppstaa litt samarbeide av samme type som ATA og Southwest driver. Og MoL kunne sikkert tenke seg aa terge BA ved aa la Ryanair overta en del av Aer Lingus' LHR-slot'er - just for the hell of it.

Men hva vil skje med Ryanairs image når de overtar ett av de "store", slemme nasjonale flyselskapene? Hvem skal de da mobbe i Irland? De vil ha en veldig stor andel av trafikken fra Dublin.

Originally posted by catocontrol
Tror nok de er ute etter slots inn til Heathrow jeg da:rolleyes:

Er det noe de i så fall kan selge dyrt? LHR harmonerer ikke akkurat med strategien til Ryanair.

jeg skjønner ikke helt poenget - bortsett fra det med "liten tiss" og dessuten vil et slikt selskap ha tilnærmet mnopol på ruter til/fra Irland. MO'L snakker aldri om det, men på trafikken mellom UK og Irland er FR nesten enerådende, og jeg vil tippe at mye av profitten i selskapet hentes herfra (den kommer iallefall ikke fra TRF-NCL)

Kan ikke tenke meg annet enn at han vil integrere Lingus i FR om han kan - Lingus er vel blitt en slags LCC etter hvert så vidt jeg vet, men likevel noe helt annet enn FR. Om MOL mener noe med alt pratet sitt om lave priser kan han ikke la vær å slå selskapene sammen.

Men da får han blandet flåte og LHR-slots og...sikkert mye rart han vil selge unna dyrt, og så beholder han de restene han vil ha.

Det er jo begrenset hvor mye mer FR kan vokse bare ved å holde på slik de har gjort frem til i dag. Så dette er kanskje FR sin metode for å fortsette videre vekst og for å kapre nye områder? Kan aldri tenke meg at sjefen sjøl bare setter seg ned og innser at "nå har jeg vokst meg stor nok", så da er det å tenke nye muligheter.

Fløy selv Laker i 1978 LGW-JFK. Sabla gøy.

Tror absolutt ikke det er mulig, men hva med A330
i samme konsept fra Irland til USA. FR-style ??

Originally posted by EB

Hvor mye kan han selge landingsrettighetene på LHR for????

Dette er nok et godt poeng -- og en av grunnene til at dealen ikke gikk igjennom. Han var ikke villig til aa betale det varen koster ... noe som er ganske normalt der i gaarden ..

Irish airline Aer Lingus has rejected a 1.48bn euro (£1bn) takeover offer from budget rival Ryanair.

The board of Aer Lingus said the bid "significantly undervalues the group's businesses and attractive long term growth potential".
BBC .. samme link som over.

Det er kanskje ikke slot´ene på LHR, men på JFK, BOS og hva annet Aer Lingus måtte ha, Mr.O´L er interessert i da?

Back