Replying to Topic 'Brannalarm på Ryanair'
Det som hendte er følgende:
FR36 som kom fra STN igår kl 17 hadde med seg tekniker som skulle
fikse maskinen som tidligere på dagen fikk problemer.
Crewet og passasjerene som hadde ventet på Torp i flere timer pga. dette
overtok den friske maskinen og fløy så til Hahn.
Passasjerer til STN med FR37 ble så boardet på den andre maskinen,
mens teknikeren ordnet problemet.
Etter take-off kl 1904 indikeres det at nesehjulet ikke er oppe og låst.
(Muligens var dette også problemet tidligere på dagen, men som media
blåste en smule opp?)
Fordi TRF stenger tidlig på lørdagskvelden måtte de da gå til OSL istedet.
Der ble dem stående ca 3 timer, mens teknikeren fikset igjen.
Ny filghtplan ble sendt, som FR377, og de tok av i 23-tida.
Dem landet trygt på Luton kl 0016 (STN stenger ved midnatt pga RWY-arbeid).
Håper dette ble forståelig!
