Brannalarm på Ryanair

  • Thread starter Thread starter imm
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Brannalarm på Ryanair'

Air Europa er innom Kjevik på vei til torp. Tror den er nedom på KRS på returen til syden også. Var det før ihvertfall.

Destinasjonen husker jeg ikke.

Hilsen Frode!
 
Replying to Topic 'Brannalarm på Ryanair'

AEA kom som vanlig fra Las Palmas idag, og mellomlandet på Kjevik før den fortsatte til Torp..

De pleier ikke å mellomlande på Kjevik igjen på vei sydover igjen... De har jo tross alt byttet ut Kjevik-pax'en og bagasjen deres allerede, så hvorfor skulle de det?

Dessuten er kanskje Kjevik litt marginal for en B738 med 189 seter, bortimot 200+ bag, og med resten av nyttelasten brukt til fuel?
 
Replying to Topic 'Brannalarm på Ryanair'

Ja, det var det jeg syns at det var ganske unødvendig med den mellomlandingen på returen. Mener at jeg hørte dette en gang, men det var det med den fjæra som ble til ti høns, da.:spin:
 
Replying to Topic 'Brannalarm på Ryanair'

Det var ikke indikasjon på brann på FR037, og den gikk ikke til OSL slik noen skrev her.
Feil info om slike ting er ikke bra!
 
Replying to Topic 'Brannalarm på Ryanair'

På Ryanairs hjemmeside stod der igår noget i retningen:

DELAY: Diverted to Gardermoen - will depart with all passengers as FR337


Så om det var indikation på brand eller ej ved jeg ikke, men iflg. selskabet selv, så har flyet været via OSL.

Nogen der har facts?
 
Replying to Topic 'Brannalarm på Ryanair'

Det som hendte er følgende:
FR36 som kom fra STN igår kl 17 hadde med seg tekniker som skulle
fikse maskinen som tidligere på dagen fikk problemer.
Crewet og passasjerene som hadde ventet på Torp i flere timer pga. dette
overtok den friske maskinen og fløy så til Hahn.
Passasjerer til STN med FR37 ble så boardet på den andre maskinen,
mens teknikeren ordnet problemet.

Etter take-off kl 1904 indikeres det at nesehjulet ikke er oppe og låst.
(Muligens var dette også problemet tidligere på dagen, men som media
blåste en smule opp?)
Fordi TRF stenger tidlig på lørdagskvelden måtte de da gå til OSL istedet.
Der ble dem stående ca 3 timer, mens teknikeren fikset igjen.
Ny filghtplan ble sendt, som FR377, og de tok av i 23-tida.
Dem landet trygt på Luton kl 0016 (STN stenger ved midnatt pga RWY-arbeid).

Håper dette ble forståelig! :)
 
Replying to Topic 'Brannalarm på Ryanair'

Var det en 737-200 eller 800? Bergens Tidende hadde bilde av en -200. Hvilke flytype bruker de på Haugesund?
 
Replying to Topic 'Brannalarm på Ryanair'

Det var en 737-800. Disse brukes også til HAU.
Alle -200'ene til Ryanair ble tatt ut av drift før jul ifjor.
 
Replying to Topic 'Brannalarm på Ryanair'

Originally posted by FL410Etter take-off kl 1904 indikeres det at nesehjulet ikke er oppe og låst.
(Muligens var dette også problemet tidligere på dagen, men som media
blåste en smule opp?)

Ifølge folk på Torp var det brannalarm tidligere på dagen:
MER HER
 
Back
Top