• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Braathens Safe/vasp B737-205 Ln-suz

rhusberg

ScanFlyer Silver
Hei,

Jeg skannet akkurat disse to lysbildene jeg tok våren 1993
til Espen (raider66), og deler med dere også.

Begge er jo tatt på Sola. Det første 13 Mars, da den var akkurat kommet hjem.

LN-SUZ130393.jpg


Og det andre en måned senere, 12 April, og viser den slik Braathens opererte
den en stund.

LN-SUZ120493.jpg


Happy collecting,
Ruben
 
Takker og bukker Ruben. Er det noen som husker hvor lenge SUZ'n fløy i denne hybriddekoren?

Espen
 
Takk for at du deler disse bildene med oss, 737-200 er og blir grommaskinen :exclaimation
 
Monter large/side cargo door, gravel deflector på nesehjulet og vortex dissipators under luftinntaket på motorene så får du en uslåelig jetmaskin i denne klassen. Jeg savner Busy Bee LN-NPB Storebia jeg........ Snufs!

Espen
 
Ja, den flyr sammen med en annen ex BU 737-200 i Alaska for oljeselskapene som opererer der.

Espen
 
Takker og bukker Ruben. Er det noen som husker hvor lenge SUZ'n fløy i denne hybriddekoren?

Espen

Returnert fra VASP til Braathens 6. mars 1993
6. mars 1993 - 14. april 1993 - registrert LN-SUZ
Omregistrert til N733AR med ARCO som operatør (Atlantic Richfield Company - i dag BP West Coast Products LLC) 14. april 1993.

Med Rubens siste bilde tatt 12. april kan vi i hvert fall si at den fantes i denne bemaling minst to dager. Siden første bilde er tatt 13. mars, så kan det utelukkes at det var over en måned i disse hybridfargene. Med andre ord så fløy LN-SUZ med disse fargene i mellom 2 og 31 dager, that's it. Noen som kan snevre det inn mer?
 
Returnert fra VASP til Braathens 6. mars 1993
6. mars 1993 - 14. april 1993 - registrert LN-SUZ
Omregistrert til N733AR med ARCO som operatør (Atlantic Richfield Company - i dag BP West Coast Products LLC) 14. april 1993.

Med Rubens siste bilde tatt 12. april kan vi i hvert fall si at den fantes i denne bemaling minst to dager. Siden første bilde er tatt 13. mars, så kan det utelukkes at det var over en måned i disse hybridfargene. Med andre ord så fløy LN-SUZ med disse fargene i mellom 2 og 31 dager, that's it. Noen som kan snevre det inn mer?
Jeg tror heller jeg kan utvide det litt. Mener at jeg har opplsyningene fra boka til Kay Hagby; men for det første fotograferte jeg LN-SUZ i dette skjemaet på FBU i juni 1993 i fast trafikk. http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=3121
Så jeg tror den ble operert av BU frem til september 1993, da var det ut me´n.
 
Back
Top