Braathens nordlys-skjema

KnutW

Speedbird Concorde
Medlem
Spørsmål: Kom dette skjemaet først på -700 (LN-TUA) eller var det en -400 som fikk det først?
 
Det var LN-TUA. Den fikk spyttklysa påsatt før avgang fra Boeing Field, som her vist på bilde tatt av forumets utmerkede lokalkorrespondent som for anledningen hadde revet seg løs fra halvliterglasset på Harbor Inn på Bainbridge Island.
Dette var vel avgangen til Stavanger, hvis jeg husker rett, og titlene ble påsatt der.

ln-tua_b.jpg
 
Forøvrig er saken diskutert tidligere. ;)

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=23113

Den gang het forumet Airlines Of Norway og var drevet av CK. Flyprat er vel en av de eldste ikke-kommersielle sitene i Norge ..

Hadde vært morsomt, Finn-Erik, om du fortsatt har originalene om du kunne beære oss med en bedre scan, og kanskje også flere bilder fra samme dag?

Teknikken var jo litt mer primitiv den gangen. For å få dagsaktuelle bilder fra Fornebu ved første besøk, var det jo full fart til Timefoto på Sandvika Storsenter. Deretter hjem og fyre opp 56k-modemet for å få lastet opp på forumet.

Those were the days ...


LN-TUA.jpg
 
Som sagt: «Ask flyprat»
Hjertelig takk folkens, og spesielt takk for bildet fra Boeing field!

PS: Når var det dørkarmene skiftet fra rødt til grått?
 
Forøvrig er saken diskutert tidligere. ;)

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=23113

Den gang het forumet Airlines Of Norway og var drevet av CK. Flyprat er vel en av de eldste ikke-kommersielle sitene i Norge ..

Hadde vært morsomt, Finn-Erik, om du fortsatt har originalene om du kunne beære oss med en bedre scan, og kanskje også flere bilder fra samme dag?

Teknikken var jo litt mer primitiv den gangen. For å få dagsaktuelle bilder fra Fornebu ved første besøk, var det jo full fart til Timefoto på Sandvika Storsenter. Deretter hjem og fyre opp 56k-modemet for å få lastet opp på forumet.

Those were the days ...


LN-TUA.jpg

Som nevnt i den gamle traaden stod jeg ved gjerdet på Boeing Field, hadde tatt en sjanse på at Braathens gutta i Cockpit vi ha følge med SK 938 hjemover og det stemte.

Bildet er faktisk ikke skannet, det er et digitalt bilde fra mitt første digitale kamera, et Olympus D-220L VGA ! 640x480 - så din original Andreas er nok «as good as it get´s :p ».

Rent bilde rettighets messig er dette kanksje litt uryddig :D Ingen tvil om at jeg tok bildet og at jeg var helt alene ved gjerdet på Boeing Field, men underveis opp igjennom årene har Stavanger Aftenblad «overtatt» rettighetene, uten min tillatelse, jeg fikk engang en sint e-post om bruksrettigheter :drunk:
 
Rent bilde rettighets messig er dette kanksje litt uryddig :D Ingen tvil om at jeg tok bildet og at jeg var helt alene ved gjerdet på Boeing Field, men underveis opp igjennom årene har Stavanger Aftenblad «overtatt» rettighetene, uten min tillatelse, jeg fikk engang en sint e-post om bruksrettigheter :drunk:

Stavanger Aftenblad .. Don’t get me started .. Hva er det i vannet der borte?? :angry:
 
Luminar og topaz klarer fint å oppskalere. om så topaz er kjent for legge til feil i bilder.
(bedre resultat jo finere bildet er i utgangspunktet. hvor topaz spesielt ikke liker tekst / logo
 

Attachments

  • LN-TUA 2.jpg
    LN-TUA 2.jpg
    92.2 KB · Views: 259
  • LN-TUA-topaz-enhance-4x-textai.jpg
    LN-TUA-topaz-enhance-4x-textai.jpg
    88.6 KB · Views: 250
Last edited:
Forøvrig er saken diskutert tidligere. ;)

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=23113

Den gang het forumet Airlines Of Norway og var drevet av CK. Flyprat er vel en av de eldste ikke-kommersielle sitene i Norge ..

Ja forumet er drøye 26 år gammelt. Jeg mailet litt med CK for en tid tilbake og vi fant ut at det ble opprettet ved påsketider i 1998. En del av oss har vært med siden oppstarten (LN-MOW, DC-8-63, EB, Fellowhips, meg selv og sikkert en del flere). Andre var ikke født engang når det ble startet opp.
 
AoN, Scanair og så FlyPrat…gode minner og bra vennskap har det blitt også:-)
 
AoN, Scanair og så FlyPrat…gode minner og bra vennskap har det blitt også:-)

Ikke glem Airpics .. ;)


Ja forumet er drøye 26 år gammelt. Jeg mailet litt med CK for en tid tilbake og vi fant ut at det ble opprettet ved påsketider i 1998. En del av oss har vært med siden oppstarten (LN-MOW, DC-8-63, EB, Fellowhips, meg selv og sikkert en del flere). Andre var ikke født engang når det ble startet opp.

Det må da ha vært før. TUA var på FBU første gang 14. april 1998 og da var vel allerede forumet godt etablert.
 
Ok, siden vi har sporet av ganske kraftig: For oss "nykommere", hva er STP?

CK var jo lenge en stor drivkraft i å skape et miljø for oss nerder og han har lykkes i dette. Realistisk, og ingen kritikk, er CK mer en markedsfører enn en IT Dude - ja han er tidlig med mye, Podcast etc. men bakrommet har han aldri sett (og veldig mange suksess fulle entreprenører har aldri sett bakrommet).

Men bakrommet er nødvendig for at en skal kunne åpne Flyprat og lignende, og vi Flypratere utviklet en kultur som ikke alltid passet inn hos de som lot oss dele nettsteder med dem.

Underveis fra AoN til Scanair.no (glemt av de fleste men ikke meg) var vi en stund gjester hos Airpics.no - som var skikkelig profesjonelt drevet, men etterhvert som Scanair.no delte Vintips, Bursdags hilsener med mere, ble det en del redaksjonell innblanding fra Airpics gjengen !

Så en ettermiddag rett etter at jeg landet i SFO fra CDG, var det en e-post fra CK, kan vi flytte Scanair.no vekk fra Airpics ? Hva må vi gjøre ? Jeg tror vi midlertidig havnet hos STP - drevet av en fyr fra Stavanger (tror merkelig fyr passer her) - til å begynne med (de første timene) fungerte dette, men så ble det merkelige mer og mer i fokus, så vi (CK) kjøpte Hosting hos en profesjonell tysk leverandør….og en god stund var allt på plass, inntil denne leverandøren skjønte trafikk volum (men det er en annen historie som også skjedde mens jeg var i SFO !)
 
Stavanger Transportation Page eller noe sånt .. Han drev et båtforum også, og var inolvert i en UFO-forening. Vi fikk først hint om donasjoner og deretter jevnlige tiggerbrev ...

Som sagt tidligere, man kan lure på hva som er i vannet i det området. Han er ikke den eneste fra det området som har oppførrt seg .. eh .. spesielt ..
 
Back
Top