Braathens gjenoppstår

MD90

ScanFlyer Blue
Braathens gjenoppstår

https://www.pirab.se/MIMA/standard/getmail.asp?x=A300716A

Re: Braathens gjenoppstår

Jeg ventet på det, i det øyeblikket SAS bestemte seg for å droppe navnet dukket muligheten opp igjen for han Per.
Ikke dårlig dette her og en smart beslutning.
Hva sier du til dette Richard?:-p

Jeg skjønte dette kom til å skje:smile2 Svært gledelige nyheter, blir spennende og følge utviklingen fremover. Aner vi et samarbeid med DY :question: Legg merke til at bokstavene i Braathens er klin lik det gamle Braathens.

Knut A Solberg - har han hatt noen posisjon i SAS Braathens?

Kjempeflott ving,en moderne utgave av den som sto i bougen på rederies skip.

Dette var jo kjekke nyheter... la oss nå håpe at de etterhvert kanskje blir operative i Norge og.... og kanskje et eller to fly med det GODE GAMLE Braathens utseeende på flyene, HVIS de skal bruke noen fly i Norge!

Har savnet Braathens og selv om dette kanskje blir det nest beste kontra å få tilbake Braathens som i :old dager, så er det godt nok for meg. ;)

Originally posted by fokkeren

Syntes den nye vingen har mange fellestrekk med stilen som ble brukt i den
etterhvert så kjente "Snørrklyse" -logoen jeg!:smile2

Du verden...jeg som trodde Braathens var død. men der tok jeg feil. Blir spennende å se framtiden. Braathens familien er også i Norwegian styret.

Originally posted by Turbofan

Originally posted by fokkeren

Syntes den nye vingen har mange fellestrekk med stilen som ble brukt i den
etterhvert så kjente "Snørrklyse" -logoen jeg!:smile2

Den vingen minner mest om den gamle Braathensvingen. Har selv en slik fra jeg som liten fløy Braathens SAFE til "syden" PÅ 80-tallet

Originally posted by TOS

Ja, en kort tid, erindrer ikke helt hva/hvor lenge (=kort tid)

EDIT: han var vise adm. dir i SAS Braathens en periode.

Hvem er det forresten som eier merkenavnet Braathens? Fulgte det bare med på lån når BU ble kjøpt av SAS, eller er det slik at SAS eier Braathens navnet når det kommer til flyselskap, men ikke i andre bransjer som f.eks investering (holding) og teknisk som det er snakk om her?

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by TOS

Ja, en kort tid, erindrer ikke helt hva/hvor lenge (=kort tid)

EDIT: han var vise adm. dir i SAS Braathens en periode.

Han ledet så vidt jeg vet selskapet før Peter Jansen ble tilsatt.

Tja, noen som vet hva den ofentlige kjøpesummen som SAS måtte ut med ved å kjøpe Braathen ??

Trodde de hadde klare avtaler hva som selger kan gjøre i etterekant !!

Grattis til Per.

Jan

Originally posted by sirpjalle

Dette var jo kjekke nyheter... la oss nå håpe at de etterhvert kanskje blir operative i Norge og.... og kanskje et eller to fly med det GODE GAMLE Braathens utseeende på flyene, HVIS de skal bruke noen fly i Norge!

Har savnet Braathens og selv om dette kanskje blir det nest beste kontra å få tilbake Braathens som i :old dager, så er det godt nok for meg. ;)

Jeg håper vi får se det norske flagget på halen, men vi får vel fortsette å drømme..
Lenge leve Braathens!

Forresten en ganske flott logo!

SAS kjøpte Braathens for 980 millioner kroner mener jeg å huske.Underkant av fire B737-700.
For en kjempedeal SAS gjorde for å bli kvit sin verste konkurent:question:

Originally posted by Fredriksen

Originally posted by sirpjalle

Jeg håper vi får se det norske flagget på halen, men vi får vel fortsette å drømme..
Lenge leve Braathens!

Forresten en ganske flott logo!

Hvor Nasjonalistiske skal vi være ?

SAS Norge har flagget bak på flykroppen , og på hjul luka foran (så lenge AOC' lever..)
Norwegian er jo så Norsk som vi bare ønske å tro de er .

Så flagget på halen, too much ?

Back