Braathens' "Endelig fredag" lever videre i Sverige

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Husker godt "endelig fredag". Det var skikkelig fint faktisk, men hører vel strengt tatt til en annen tidsalder.

Men jeg må si meg enig i at hvis det ble annonsert "endelig fredag" og jeg fikk libanesisk mat ville nok skuffelsen blitt synlig. Hva er så feil med burger og rødvin?

Tilhører en annen tidsalder????? Det skjønner jeg virkelig ikke noe av. Om noe ikke er "inn" så må det da være hamburger? Med mindre det er sånn "helse-burger".

Nei, endelig fredag var et artig konsept, da som nå!
Psst Norwegian!? ;)

Libanesisk mat er heller ikke øverst på min liste .. ligger vel omtrent på samme hylle som fårikål og levergryte ...

Da har jeg mer sans for mikrobryggeri-konseptet til Horizon.

Og det fine med Horizon er at en ikke maa vente til fredag....:p:p

Tror jeg maa dra deg med en tur paa Pita Inn naar du besoker The Windy City.

Jeg spiser det meste, og har vel kun en eneste gang vært fornøyd med de tre besøkene jeg har avlagt en libanesisk restaurant. De to dårlige var i umiddelbar nærhet av crewhotellet vårt i Wash. D.C., og i Oslo. Den gode var i Adams Morgan, et lite stykke unna crewhotellet vårt i IAD. Førstnevnte hadde blitt besøkt av eks-pres. Clinton med frue en uke før vårt besøk (med security-biler med sotede ruter og væpnede vakter rund baut!). En av våre danske A/H'er var libanesisk, og forsto at vi andre ikke var fornøyd da vi avla stedet et besøk med de høyeste forventninger. Det var regelrett dårlig etter libanesisk standard ifølge henne. Cato Guhnfeldt i Aftenposten hadde engang en reportasje fra Libanon og fikk sans for libanesisk mat. Han inviterte oss i gjengen ut for å spise på "Al Chouf", det er vel det den heter, restauranten nær Slottet? Vi var nokså skuffet, alle sammen. Tror det er STOOOR variasjon når det gjelder libanesisk mat utenfor Libanon.
Min erfaring er at libanesisk mat kan være hva som helst, og da har jeg en snikende følelse av at dette "gimmick'et" kan floppe. Spesielt når man vet at det er mange libanesere rundt om i Sverige, og som vet hvordan det egentlig skal smake!

Al Chouf var den første utenlandske restauranten i Oslo og er etter tiden utvasket så det holder.

Al Chouf var den første utenlandske restauranten i Oslo og er etter tiden utvasket så det holder.

Nei, det var China House i Sofies Gate ved Bislett i 1965. Det var så eksotisk at regjeringen Borten møtte "i plenum" for å teste noe som ikke var kjøttkaker og brun saus!

Al Chouf kom på slutten av 80-tallet, etter at Tokyo Sushi åpnet som første japanske restaurant i november 1983 (samme dag som den første McGizzard åpnet i Norge, forresten!). Det kom endel, såkalte, italienske restauranter på første halvdel av 70-tallet.

Back