• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Braathens 767 memorablia

Polaris

Free Luigi
Påskestemning: søker historien bak denne flaskeåpneren

51085985287_003d3a05e6_b.jpg
 
Last edited:
Inaugural Flights var jo vanlig i «gamle» dager - allt fra aapning av en ny rute til introduksjon av en Ny Flytype - Disse var ofte fyllt med inviterte gjester, stor kunder, reisebyråa ansatte / ledelse og det var vanlig med en godte pose / bag fyllt med Postkort og andre smaa praktiske / upraktiske dingser som den du viser frem paa bildet.

Braathens hadde nok en serie slike flyvninger naar de introduserte sine foerste Wide Bodies.

Det er nok en tid som har forsvunnet - husker jeg var med Delta’s foerste flight med MD-90 EWR-DFW som ogsaa var foerste regulaere passasjer flygning med MD-90 - det var absolutt ingen markering - selv Kapteinen var helt likegyldig - i sterk kontrast til Lufthansa Kapteinen paa en av de tidlige avgangene med 747-8i IAD - FRA han var utrolig stolt av sitt nye fly og pratet i vei som han skulle vaere ansatt i Boeings PR Avdeling ;-)
 
Back
Top