Bra valgmandag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Snart på vei til toppen av byen for dagens oppgaver. Så blir det vel å følge litt med på nyhetene etter at valglokalene stenger. Ha en bra start på uken!

God valgdag. Jeg skal straks i tjeneste som valgfunksjonær. Det har blitt tradisjon ved alle valg siden 2017. I 2015 stod jeg selv på en liste og kunne ikke være i demokratiets førstelinje. Synes det er stor stas å være med å gjennomføre denne viktige demokratiske øvelsen.

Mornings fra Asker. Straks klart for avreise til jobb. Så skal det følges opp både fotballtrening og fotballkamp for barna, før jeg får sneket meg til en løpetur selv. Også plutselig er dagen over. Ha en fin dag.

God morgen fra kontoret. Nydelig økt i gymmet og formen er virkelig tilbake etter Cannes-galskapen. Hektisk dag og sent ut på OSL i kveld for å hente FruS som lander ved 2300 tiden.

God morgen fra Forus. I gang med første skikkelige arbeidsuke etter jeg var ferdig med permisjon. Så nå er det 100 % jobbing fremover. Starter friskt med en ganske lang arbeidsuke. Ha en fin dag forumister!

Morn fra Tønsberg. Stemme ble avgitt forrige uke, så får man håpe på at nok andre har stemt like riktig 🤪
Nye forsinkelser på RE/RX11 i dag, så greit at det uansett er hjemmekontor i dag

Morn fra KristiansAnd. Her er det fint vær og egentlig helt greit.

Hadde en heller dårlig innflyvning til KRS med SK221 i går. Håper denne blir sett på for det er noen ting der som ikke henger på greip.

Vi er nede på 120 meter og passerer da over Varoddbrua i slutten av en relativt desperat 270 graders sving/unnamanøver.

Attachments

• SK221.webp
    SK221.webp
    115.7 KB · Views: 49
Last edited:
God morgen fra Fokserød. Glemte å lade bilen i natt, så da ble det tvangsinnlagt en stopp på vei sørover til tannlegetime - men til gjengjeld ramlet jeg over det som må være Vestfolds absolutt største tilhenger av Berlin-flyplasser.

Ha en fin valgmandag.

Attachments

• 20250908_081245.webp
    20250908_081245.webp
    55.6 KB · Views: 42
God valgdag. Jeg skal straks i tjeneste som valgfunksjonær. Det har blitt tradisjon ved alle valg siden 2017. I 2015 stod jeg selv på en liste og kunne ikke være i demokratiets førstelinje. Synes det er stor stas å være med å gjennomføre denne viktige demokratiske øvelsen.
Jeg har det i 2023 men Oslo kommune fant ut at de skulle spare penger i år så fikk ikke tilbudet på nytt.
God mandag fra ja Radisson Red Oslo. Da de kom med et tilbud om fortsatt premiumstatus mot å bo en natt så slo jeg til da. Forkjølelsen henger fortsatt i merker jeg men er litt på bedringens vei. Blir vel å følge med på valget i kveld.

God morgen fra Helsinki. Her er valget allerede overstått og det ble sjokoladekake. Sånn sett er det ikke så mye å følge med på TV for.

Flott tur over fra Dallas, selv om setene er litt annerledes i A330 enn i A350. Foretrekker helt klart sistnevnte. Crewet var derimot i toppform og gav helt i overkant bra service til alle. For min del bestod det av relativt offensiv servering av øl.

Dessverre er balja videre til Oslo forsinket i 2 timer så da må man bare slå i hjel litt tid med kaffe og jobb før jeg kommer meg hjem til Prinsessa.

Ha en super valgdag. Anbefaler sjokoladekake!

God morgen fra Lommedalen. Etter noe harde arbeidsdager, med bl.a. 15 timer i går, der jeg kom hjem 01.00 i natt, blir det greit med et par dager fri. Jeg fant i går ut at det er Dengufeber i alle land i Melanesia. Dengufeber vaksine er 2 doser, som skal tas med 3 mnd mellomrom, har jeg erfart etter å ha spurt om vaksinen ved tidligere vaksinasjoner. Det er nesten ikke mulig å finne informasjon om vaksinen. Heller ikke at den normalt ikke gis til folk som ikke tidligere har vært smittet. Folkehelse kontoret i Bærum ville derfor ikke gi oss den. Nå prøver jeg noe private greier, så får vi se om vi kan få den der. Hvor lenge en vaksine gir beskyttelse er det heller ikke mulig å finne informasjon om.
Borgerplikten ble utført på fredag. så da blir det en liten valgvake, med kona og meg i kveld. Så lenge ikke Miljøpartiet de Grusome kommer med i regjering så spiller det ikke så stor rolle for meg, om det blir Erna eller Jonas.
Først blir det litt hjemme kontorering, før det blir å fikse litt på et par biler og så kjøpe litt trelast som skal kappes i riktige lengder, så det går inn i bilen for frakt til hytta. Det blir kåttelettær til middag

God morgen fra Lommedalen. Etter noe harde arbeidsdager, med bl.a. 15 timer i går, der jeg kom hjem 01.00 i natt, blir det greit med et par dager fri. Jeg fant i går ut at det er Dengufeber i alle land i Melanesia. Dengufeber vaksine er 2 doser, som skal tas med 3 mnd mellomrom, har jeg erfart etter å ha spurt om vaksinen ved tidligere vaksinasjoner. Det er nesten ikke mulig å finne informasjon om vaksinen. Heller ikke at den normalt ikke gis til folk som ikke tidligere har vært smittet. Folkehelse kontoret i Bærum ville derfor ikke gi oss den. Nå prøver jeg noe private greier, så får vi se om vi kan få den der. Hvor lenge en vaksine gir beskyttelse er det heller ikke mulig å finne informasjon om.
Borgerplikten ble utført på fredag. så da blir det en liten valgvake, med kona og meg i kveld. Så lenge ikke Miljøpartiet de Grusome kommer med i regjering så spiller det ikke så stor rolle for meg, om det blir Erna eller Jonas.
Først blir det litt hjemme kontorering, før det blir å fikse litt på et par biler og så kjøpe litt trelast som skal kappes i riktige lengder, så det går inn i bilen for frakt til hytta. Det blir kåttelettær til middag
Jeg tok min på Aleris. De sa at varigheten var circa 5 år. Jeg ba om den pga mistanke om at jeg hadde fått det i Singapore i 2024. Husker ikke hva det kostet, men siden den ikke er på offentlige lista så var det ikke billig. :)

God mandag Oslo.
Her startet dagen fra unsentrale strøk i Telemark, og korte veien til Skien stasjon for å ta toget til Oslo.
Frem til Oslo S kom jeg, men bare 1,5 timer etter rutetid. 07:09-toget var ikke komme til Skien over natten, så det ble å vente på det fra Sundland.
Men det skulle heller ikke til Skien, så da ble det lokaltoget til Porsgrunn - og hoppe på det toget som skulle til Skien egentlig derfra. Og så skulle man ikke komme lengre feil enn til Sandefjord før det ble tieknisk feil på toget..Tog er tingen !:mad::D

Ha en bedre dag enten det går på skinner eller ikke. 🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃

Last edited:

Hadde en heller dårlig innflyvning til KRS med SK221 i går. Håper denne blir sett på for det er noen ting der som ikke henger på greip.

Vi er nede på 120 meter og passerer da over Varoddbrua i slutten av en relativt desperat 270 graders sving/unnamanøver.
Dærscken! Det der ser jo ganske vilt ut. Ga de noen forklaring etterpå?

God mandag fra Forus,

Spennende dager foran oss . Det blir en kort dag i prosjektet før forberedelser til Valgvake i kveld med gode partivenner.

Godt Valg !

Min helt ukvalifiserte spekulasjon, ut i fra FR24-dataen ser det ut som at flyet legger seg på approach og på det jeg skyter fra hofta og kaller en ca long final får de enten en feilmelding eller beskjed fra tårnet om å avbryte. De svinger unna, legger seg på nytt på finale, gjør en overflyvning (575 fot på laveste punkt over rullebanen), før de for tredje gang legger seg på approach og gjør en normal landing. Har ikke sjekka vær/vind, men kanskje noe teknisk? Flyby forbi tårnet for å få bekreftet at hjul er ute? "relativt desperat" tenker jeg ikke det er, kan selvfølgelig hende, men til det ser alle svingene veldig vektorert og korrekt ut ifht det jeg er vant med å se fra holding-patterns, late 360 for å miste høyde, etc etc.

Hadde vært spennende å få en fasit på denne!

Min helt ukvalifiserte spekulasjon, ut i fra FR24-dataen ser det ut som at flyet legger seg på approach og på det jeg skyter fra hofta og kaller en ca long final får de enten en feilmelding eller beskjed fra tårnet om å avbryte. De svinger unna, legger seg på nytt på finale, gjør en overflyvning (575 fot på laveste punkt over rullebanen), før de for tredje gang legger seg på approach og gjør en normal landing. Har ikke sjekka vær/vind, men kanskje noe teknisk? Flyby forbi tårnet for å få bekreftet at hjul er ute? "relativt desperat" tenker jeg ikke det er, kan selvfølgelig hende, men til det ser alle svingene veldig vektorert og korrekt ut ifht det jeg er vant med å se fra holding-patterns, late 360 for å miste høyde, etc etc.

Hadde vært spennende å få en fasit på denne!
Kastet ut en liten tråd på Reddit. Så litt ufoffisielt kom det en respons fra en medpassasjer her.

Pilot announced that they were too close to other aircraft after aborting the first approach. On second approach he also blamed traffic. One of my fellow passengers reported there was noticeable tension between pilot and copilot while we disembarked.

Local press says there was no drama according to the ATC, but they said it was a visual approach. No statement from anyone else still.

Ettermiddag fra det Sørlandske!
Elendig søvn i natt og føler meg litt uff. Spesielt kjedelig når man skal jobbe dobbelt i dag. Forhåpentligvis er Ole Lukkøye snillere med meg til natta da.....
Men været er fint, så det får man nyte før regnsværet kommer for de neste 10 dagene. Yr melder så store mengder at jeg går rundt å lurer på om det kan være Syndefloden 2?

Back