Bra kompaktkamera for ca. 1500 kroner?

Martin

Moderator
Medlem
Jeg har fått penger til jul, og lurte på å skaffe meg noe som er litt mer "ta-bilder-ombord-i-fly"-vennlig enn D40'en, samt tar litt bedre bilder en iPhone'n, samt ha en mulighet til å f.eks. ta opp små videosnutter.

Noen bra tips i prisklassen 1000-1500 kroner?

Littegrann opp? Finner Panasonicen til ca. tusenlappen over Canon'en. Hadde ikke tenkt å strekke meg så langt..

Nja. Hadde de hatt en location i sentrum, så. Dessuten var visst det jeg fant av Panasonic kun tilgjengelig online. Dessuten hadde jeg litt planer om å bruke det allerede dagen før jeg stikker til Seattle.

Panasonic lager bra kameraer, men de har noe av den mest forbrukerfiendtlige softwaren som finnes.

Jeg kjøpte et Panasonic Lumix DMC-TZ7 i USA, bare for å oppdage at de kjenner igjen norsk Windows som Europeisk, og derfor nekter å laste "amerikansk" video på et "europeisk" system på grunn av "inkompatibelt videoformat". Panasonic børfolk holde seg langt unna.

(Jada, med annen programvare enn Panasonic sin fungerte videoen fint, men makan til tullete forsøk på å regionalisere markedet for kameraer skal man lete lenge etter.)

Eg har Canon Ixus 120 IS, anbefales på det sterkeste selvom du passere 2000,- for å få tak i den!

Veldig lite kamera, 12mp, 4x zoom, filme i full HD etc etc...

Bra kompaktkamera for ca. 1500 kroner
Upcoming Flights:20/01/2010:BA767, OSL-LHR A320 21/01/2010:BA49, LHR-SEA B777-200 23/01/2010:CO166, SEA-IAH B737-900 24/01/2010:BA194, IAH-LHR B747-400 25/01/2010:BA766, LHR-OSL A320 15/05/2010:CO39 OSL-EWR B757-200 22/05/2010:CO8640/CO38 IAD-EWR-OSL DHC-8 Q200/B757-200

Dette ser ut som en mismatch!

LN-MOW: er Best Buy-prisen incl tax?

LN-MOW: er Best Buy-prisen incl tax?

Nei salgstax kommer i tillegg, hva den måtte være der du er, men med US adresse kan du finne adskillige billigere online .. Buy.com for eksempel .. dessuten er det sikkert noen saftige salg på gang nå etter jul ..

Panasonic lager bra kameraer, men de har noe av den mest forbrukerfiendtlige softwaren som finnes.

Jeg har to panasonic kameraer men har aldri rørt softwaren deres ... ;)

Ja? Jeg ønsker meg et kamera som er litt mer "diskret" enn et speilreflekskamera når man f.eks. skal ta bilder av flymat og lignende når jeg skriver sånne triprapporter.

Lurer på om det er et poeng eller noe jeg ikke har tatt her? :confused:

Eneste poenget som jeg kan gjette meg til er at "seilfly" mener du setter av for lite penger til kamera vs alle flybillettene du har upcoming. Men jeg synes det poenget er noe merkelig, så jeg hiver meg på spørsmålstegngjengen...

PM lest og besvart, og mysteriet oppklart ;)

Så kan vi spore denne tråden inn mot noe som minner om topic igjen ;)

Back