• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bøyd frokost på ANA

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Bøyd frokost på ANA

Beklager clickbait-overskriften, men slet litt med å finne på noe fornuftig ... ^_^

http://www.dagbladet.no/tema/kjopte...-ba-om-glutenfri-mat---fikk-en-banan/67551562

Pavelka lider av en fordøyelsessykdom som gjør at han må unngå gluten. Om ikke kan han få symptomer som minner om matforgiftning. Han bestiller derfor glutenfritt på hver eneste flyvning, men ble mildt sagt overrasket denne gangen. Det selv om bananen kom med både salt, kniv og gaffel og en serviett.

Re: Bøyd frokost på ANA

Leste en interresant rapport fra vårt naboland hvordan de fant ut at nesten 90% av alle tilfeller med matallergi er bare tøv. En ting er jo det ofte plager andre, men de lider også ofte av lettere underernæring da man går glipp av en del viktig snacks for kroppen.

Hadde jeg vært blant de ti prosentene som ikke var mote-allergikere så hadde jeg blitt litt irritert.

Står i japansk media også sier min kone. ANA tar det alvorlig. Slik skal det ikke være, selv med salt og bestikk til...

Er det vanlig å ha salt på banan i Japan? Høres ikke godt ut men har aldri prøvd så kan vel ikke uttale meg.

Det vet jeg faktisk ikke. Vet salt på vannmelon blir brukt, kan spørre kona mi! 😉

Leste en interresant rapport fra vårt naboland hvordan de fant ut at nesten 90% av alle tilfeller med matallergi er bare tøv. En ting er jo det ofte plager andre, men de lider også ofte av lettere underernæring da man går glipp av en del viktig snacks for kroppen.

Hadde jeg vært blant de ti prosentene som ikke var mote-allergikere så hadde jeg blitt litt irritert.

Det var da sterke ord. Matallergi er gjerne kryssallergi som er betydelig verre i perioder der annen allergi slår hardt til. Bare spør en pollenallergiker i disse dager.

Back