Selv om unger synes det er spennende, kan det være greit å be om rom som ikke vender ut mot den nokså travle brannstasjonen. Blir fort en del uling derfra.Da ble det IC.. Greie priser og faktisk med frokost selv om det ble booket tre dager før.
Interconti anbefales, hvis du uansett har høy status der.
Jeg booket en bonusreise til Boston i går (OSL-LHR-BOS med SK/UA, BOS-ZRH-OSL med LX). Jeg ramlet nesten ut av sofaen da jeg skulle begynne å se på hoteller. Samtlige hoteller i eller i nærhet av sentrum lå på minst ca. 4000,- natta over en helg i oktober (torsdag til mandag). Med ett unntak. Jeg har vært der flere ganger tidligere uten at det har vært i nærheten av så dyrt. I tillegg ser jeg det er bygd mange nye hoteller. Hva har skjedd i Boston?
På disse business-hotellene så koster jo frokost fort 30 USD eller mer per natt, så absolutt bra å legge av seg norske vanerNordmenn skal jo ha frokost på hotell, men kan kjøpe mye frokost for et mellomlegg på et par hundre dollar.
Alle byer har blitt dyre i USA, helt vilt siden pandemien egentlig. Boston var dyrt før også, men nå er det latterlig dyrt. En polulær turistby, mange elite universiteter (totalt 60 ) og en business hub bidrar til å drive opp hotellprisene. Sist jeg var der booket jeg i nærheten av der jeg skulle i møte og det kom på $550 natten for en grei firestjerner, altså ingen luksus.
Byen er jo liten og kompakt, og det er lite utvidelsesmuligheter der den ligger mot vannet så derfor lite konkurranse, du må nok et godt stykke ut av byen for å få ned prisen. Men det er ikke så dumt, det er mangle flotte steder i New England som er verdt å besøke.
På denne tiden av året er SF ok, sommeren har et helt annet pris nivå.Neh tja det varierer ganske mye. Man får fortsatt greie rom for 1500 kroner i San Francisco pr natt feks. Det er klart de store kjedene koster mer, men det er ikke noen spinnvill prising for amerikanske storbyer generelt iallefall. Men som alltid er det greit å gjøre research på forhånd i USA, det er en del av de billigere rommene som helt klart ligger i utrygge områder.
Avslapping på nord øst kysten? Da ville jeg dratt nord for Boston.Ikke direkte Boston, men vurderer amerikansk sommerferie mellom NYC og Boston. Er det noen steder som anbefales for avslapping og strandliv? Marta Vinyards er utenfor budsjett tipper jeg. Men er den noen forslag til byer en kan henge i man-fre. Er det AirBNB som gjelder?
To vokse og to jenter på 12 og 13 år. Fornøyelsesparker er vi ferdig med frem til de evt oppsøker det på egenhånd.
Tipper første del av juli er betydelig biligere enn siste før august tar helt av?
Forslag mottas med takk.
Noen byer/steder du kan anbefale?