I sentrum er det gangavstander, skal man litt utenfor sentrum så er det relativt dårlig med effektiv kollektivtrafikk med mindre man er langs t-banen. Går sikkert an å komme seg rundt med buss, men krever mye tid.
Ser det er et Colonnade som anbefales finnes det enda?
Takbasseng i Boston i mai? Brrrrrr!
Boston ligger nok lenger syd, ca. på breddegrad med Korsika. USA ligger langt syd i forhold til Europa, men golfstrømmen, alpene og endel andre forhold gjør at det ikke er så varmt som man skulle tro selv om solen er kraftig nok. Har akkurat vært i Portland, Maine, som ligger lengere syd enn Monaco, men jeg kan love at klimaet ikke er det samme.Det er vel ikke værre enn for eks Hellas eller Spania? Lit friskt kanskje, men ikke så ille for oss her oppe i nord, eller?
( Boston ligger til orientering ca på samme breddegrad som Paris, så forholdsvil langt syd )
Boston ligger nok lenger syd, ca. på breddegrad med Korsika. USA ligger langt syd i forhold til Europa, men golfstrømmen, alpene og endel andre forhold gjør at det ikke er så varmt som man skulle tro selv om solen er kraftig nok. Har akkurat vært i Portland, Maine, som ligger lengere syd enn Monaco, men jeg kan love at klimaet ikke er det samme.
Det er ikke intuitivt eller veldig kjent, men golfstrømmen utenfor USAs østkyst drar kald luft ned fra arktiske strøk. Det er nesten som en fralandsvind som senker temperaturen for store deler av kontinentet. Skulle golfstrømmen stoppe ville det ikke bare bli mye kaldere i nord-europa, det ville samtidig bli mye varmere i store deler av USA.
Selv synes jeg at alt under 28,5 grader er for kjølig badevann.
Spiste ikke da jeg var innom, men Carrie Nation er verdt et besøk bare for å se bildene av Carrie Nation og gjengen. Folkene var hyggelige og ser at det skrytes av maten der.Bumpetibump!
Er det virkelig ingen som har en eneste konkret restaurantanbefaling for denne byen?
Jeg digger tripadvisor, men trives enda bedre med avvikende, gjerne overraskende, positive personlige erfaringer...
Intercontinental er veldig bra, kanskje det beste IC i USA. Svømmebasseng er perfekt med unger. Topp lounge. Conciergen hadde veldig gode anbefalinger til restauranter da jeg var der sist i fjor, kjapp med å svare på e-post. Bostons Children’s Museum ligger for øvrig i gangavstand til IC, fint sted for ungene til å brenne krutt når det er kaldt ute.