Boracay, evt annen eksotisk destinasjon.

De hadde også konkurranser ombord i Cebu Pacific når jeg fløy med dem. Det løftet stemningen.

Har selv tenkt å ta en tur til Boracay rundt påsketider siden jeg har bestilt flybillett til området (les:Bangkok)

Men hvis det stemmer at vektgrensen er 100kg så kan jeg glemme det ( det er den lille flyplassen rett ved Boracay som virker morro), selv om jeg skulle ha reist naken.

Noen som vett hvordan det er om man er en fyldig norsk julegris? Må en kanskje kjøpe 2 billetter?

Og er det noe natteliv på øya?

Har selv tenkt å ta en tur til Boracay rundt påsketider siden jeg har bestilt flybillett til området (les:Bangkok)

Men hvis det stemmer at vektgrensen er 100kg så kan jeg glemme det ( det er den lille flyplassen rett ved Boracay som virker morro), selv om jeg skulle ha reist naken.

Noen som vett hvordan det er om man er en fyldig norsk julegris? Må en kanskje kjøpe 2 billetter?

Og er det noe natteliv på øya?

Tror det går bra med 100+ også... Jeg ble hvertfall ikke kasta av flyet. 10 kg innsjekket bagasje og 7 kg håndbagasje, så med litt planlegging bør det gå bra. Seair samarbeider med Tiger Airways, så det er enkelt å booke billetter Bangkok - Clark - Caticlan. Sjekket pris BKK - CRK en tilfeldig dag i mars, under kr 200,-. Cebu Pacific flyr også BKK - CRK. Om det ikke er et must å dra innom Manila, så funker Clark veldig bra. Liten og effektiv flyplass og null trafikkaos - det samme kan ikke sies om Manila. Sannsynligvis må du ta en stopover i Clark/Angeles før du drar videre mot Boracay, men det er heller ingen stor ulykke.

Nattlivet på Boracay er bra (men ganske laid-back) i høysesongen, naturligvis noe stillere ved påsketider. Men plenty med små utendørs barer og klubber:)

Last edited:
Må du overnatte Clark , som jeg gjorde for en måned siden, er Holiday Inn helt OK med rimelig pris... Flott , rent topp område.. Mindre søppel i gatene enn Lillestrøm...;)

Da jeg selv skal en rundtur i asia denne julen (også Boracay) ender jeg opp med en eller flere legs med enten Air Phillipines, Airphil express eller Cebu. Ser imidlertid at samtlige av disse selskapene er på EU's Ban-liste (http://ec.europa.eu/transport/air-ban/doc/list_en.pdf), hvilket naturlig bringer frem noe skepsis.

Er det noen av dere litt mer bransjekyndige som vet hvorfor nesdten samtlige selskaper fra fillipinene er svartelistet? Ser at Airphil Express (Som nok blir mest aktuellt) bla. flyr noen av de gamle Q-300 maskinene til Wideroe (overtatt 2008?), så det kan da umulig være så galt?

Da jeg selv skal en rundtur i asia denne julen (også Boracay) ender jeg opp med en eller flere legs med enten Air Phillipines, Airphil express eller Cebu. Ser imidlertid at samtlige av disse selskapene er på EU's Ban-liste (http://ec.europa.eu/transport/air-ban/doc/list_en.pdf), hvilket naturlig bringer frem noe skepsis.

Air Philippines har byttet navn til AirPhil Express og de flyr med ganske så nye A320 fly.

Alle flyselskapene i Filippinene er bannet fra EU tror jeg. Jeg har fløyet med Philippine Airlines og Cebu Pacific flere ganger og det har gått bra med meg.

Har vært i Boracay før, veldig fine strender der :)

Last edited:
Sjekket pris BKK - CRK en tilfeldig dag i mars, under kr 200,-. Cebu Pacific flyr også BKK - CRK. Om det ikke er et must å dra innom Manila, så funker Clark veldig bra.

Mange måter å komme seg billig til Filippinene, men som den prøvekanin jeg er, så tenkte jeg å prøve Kuwait airlines sin rute mellom BKK og MNL, og ta et par dager der. Har alltid hatt sans for hovedstader og den miksen av alt en kan finne der

Tror det går bra med 100+ også... Jeg ble hvertfall ikke kasta av flyet. 10 kg innsjekket bagasje og 7 kg håndbagasje, så med litt planlegging bør det gå bra.

Hvor streng er egentlig denne 10kg regelen? Har kjøpt pre paid bagasje, men er det mulig å betale overvekt dersom man overstiger 10kg, eller risikerer man å måtte legge igjen ting?

Vel, sist november var vi 5 til Boracay... De veide alt , inkl deg selv. Det var PAL med Dash 8-300.

Hvor streng er egentlig denne 10kg regelen? Har kjøpt pre paid bagasje, men er det mulig å betale overvekt dersom man overstiger 10kg, eller risikerer man å måtte legge igjen ting?

Tror ikke det er mulig å betale overvekt, men har hatt med en god del ekstra kg flere ganger og det har gått bra. Asiabagasjen min pleier ofte å veie rundt 15 kg.

Silkair Kalibo... Vel 2 timer på "morsomme" veier til båthavna ... Hadde den ruta ifjor fra Boracay til Kalibo siden PR kansellerte flyet fra Boracay til MNL .
Trøstet meg med at vi satt på bakerste rad i minibussen..:cry:

Silkair Kalibo... Vel 2 timer på "morsomme" veier til båthavna ...
Trøstet meg med at vi satt på bakerste rad i minibussen..:cry:

Fikk "hedersplassen" i midten mellom sjåføren og en kompis, trangt og lite trivelig når sjåføren selv trodde turen til flyplassen var en Formel 1 kvalifisering.

Så det var noen litt freshere minibusser der og skal jeg tilbake skal jeg gjøre litt research, mulig dyrest er best i dette tilfellet (hotellet som ordnet transport for oss, så vi visste ikke hva vi fikk).

Kan godt anbefale Palawan med El Nido resorts ( ta en titt på nettet ), men da må man ha tålmodighet og buffer på hjemreise. Legg inn et par dager ...
Dornier 228 VFR fly til ei privat grusstripe på øya. Så minibuss i jungelen til outrigger ut til hotell.

Mye regn, flyet kansellert, et ekstra døgn. Hvis kansellert neste dag og ( og dette skjedde oss i 2012 ), outrigger til Taytay, ca 1 time. Så selvmords Hiace vel 5 timer til Puerto Pricesa og så PR 320 til MNL...

( vi ble kansellert første dagen ut også, teknisk, men Dornier er gøy ):cry:

Back