Bör SAS gå i konkurs? Vad tycker ni?

Bör SAS försättas i konkurs?

• Ja

Votes: 43 34.1%
  • Nej

Votes: 65 51.6%
  • Köpas upp

Votes: 18 14.3%

• Total voters
    126
Status
Not open for further replies.
Re: Bör SAS gå i konkurs? Vad tycker ni?

Jeg svar kanskje ikke presis nok i spissformuleringen min skjønner jeg ;)

Vel jeg ga et veldig tullete og ironisk svar til et veldig tullete og dårlig formulert spørsmål. Hvorfor ønsker man et spesifikt selskap til å gå konkurs, er vanskelig å forstå. Må være mye følelser inni bildet. Det er veldig trist for de ansatte og oss passasjerer hvis SAS skulle gå konkurs og restrukturere seg som et LCC pluss ( i beste fall). Da blir det P2P for alle penga, samt en (etter all sannsynlighet) rasering av de relativt greie betingelsene SAS har gitt sine ansatte. Bare synd det ikke har vært med på å holde skuta over vannet (som er en egen studie i seg selv hvorfor det ble sånn..) ;)

Ja de burde ha vert konkurs for lenge siden.. Hadde SAS vert privateid selskap hadde dem alt vert konkurs. De lever idag på nåde med våres skattepenger.. Hadde dem enda klart å holde seg oppe uten skattepengene hadde det vert greit, men det har dem ikke klart. Og dette er den største grunnen til at jeg ungår SAS når jeg skal ut å reise. Gidder ikke støtte et selskap som lever på skattepengene som kunne ha blitt brukt til langt viktigere ting som helse og eldreomsorg. Håper inderlig at Staten selger seg ut av dette tapsprosjektet så snart som mulig.

Jag har då inget problem med att se SAS gå i konkurs. Bitarna kommer plockas upp av andra med en bättre idé och affärsplan. Det är så en marknadsekonomi fungerar.

Av samma princip är jag starkt emot alla former av bailouts.

En gammal tjock kossa som slimmas och trimmas kommer fortfarande vara en kossa. Det är inget du vinner ett travlopp med.

Ja de burde ha vert konkurs for lenge siden.. Hadde SAS vert privateid selskap hadde dem alt vert konkurs. De lever idag på nåde med våres skattepenger.. Hadde dem enda klart å holde seg oppe uten skattepengene hadde det vert greit, men det har dem ikke klart. Og dette er den største grunnen til at jeg ungår SAS når jeg skal ut å reise. Gidder ikke støtte et selskap som lever på skattepengene som kunne ha blitt brukt til langt viktigere ting som helse og eldreomsorg. Håper inderlig at Staten selger seg ut av dette tapsprosjektet så snart som mulig.

Du har ikke mye inngående innsikt i den norske stats investeringer når du føler skattepengene dine "sløses" på SAS, for jeg kan nå opplyse deg om at det er van-vittig (vanvittig) mye sløs som utføres av den norske stat på vegne av oss nordmenn. Dette være alt fra støtte til barnearbeid, masseødeleggingsvåpen, via en dasj dyremishandling (pelsdyrfarmer) og tilbake til milliardlønninger for gutteklubben grei.

Så du kan helt trygt rulle inn geipen når det gjelder at de stakkars skattepengene dine "sløses" på SAS.

Du har ikke mye inngående innsikt i den norske stats investeringer når du føler skattepengene dine "sløses" på SAS, for jeg kan nå opplyse deg om at det er van-vittig (vanvittig) mye sløs som utføres av den norske stat på vegne av oss nordmenn. Dette være alt fra støtte til barnearbeid, masseødeleggingsvåpen, via en dasj dyremishandling (pelsdyrfarmer) og tilbake til milliardlønninger for gutteklubben grei.

Så du kan helt trygt rulle inn geipen når det gjelder at de stakkars skattepengene dine "sløses" på SAS.

*1 million i intekter fordelt på 10 siste årene før finanskrisen.
*65 milliarder ut siste 10 årene.
*flere emisjoner som mildest talt er konkuransevridende.

Kom gjerne med tilsvarende tap som er ført i pennen av norske stat etc, la oss sammenligne?
Og, siden vi har hatt slike dårlige investeringer før, betyr det at vi må fortsette med SAS?

Hva med de investeringer SAS må ha i fremtiden?, Hva var det snakk om...40 nye millarder for å fornye flyflåten? Hvilke andre nye penger trenger de? For hva, holde liv i "feite" lønnsavtaler som knekker selskapet?...man kan spørre seg så mange ting her.

SAS må gjerne låne så mye penger som de trenger, dog uten at Staten er eier. Med staten (meg og dere) ser jeg helst at vi trekker oss ut så fort som mulig så kan de som trur på selskapet kjuøpe seg inn. Hva med de ansatte, kan ikke dere kjøpe opp?

Status
Not open for further replies.
Back