Bookingklasse og endringer

kimmam

ScanFlyer Blue
Medlem
Har tenkt meg til Kuala Lumpur og Bangkok neste sommer og i den forbindelse driver jeg og ser på billetter nå. Har funnet billige billetter med SAS/THAI/SWISS i C, men det er ikke oppgitt hvilken bookingklasse dette er i. Skal teknisk sett være i førstegangstjenesten frem til 26. juli, men har hørt at man ofte slipper litt tidligere så lurer på hvor enkelt det er å forandre utreise og hjemreise på disse billettene? Håper noen her på forumet kan gi svar eller komme med noen kloke ord ;)

Har tenkt meg til Kuala Lumpur og Bangkok neste sommer og i den forbindelse driver jeg og ser på billetter nå. Har funnet billige billetter med SAS/THAI/SWISS i C, men det er ikke oppgitt hvilken bookingklasse dette er i. Skal teknisk sett være i førstegangstjenesten frem til 26. juli, men har hørt at man ofte slipper litt tidligere så lurer på hvor enkelt det er å forandre utreise og hjemreise på disse billettene? Håper noen her på forumet kan gi svar eller komme med noen kloke ord ;)

Du er nødt til å finne ut av bookingklassen. Se om du får samme pris hos Wideroe. Der er det mulig å finne bookingklasse. Samme sted vil du også finne regler for endringer.

Jag är i Kuala Lumpur just nu (arbete). Köpte en "Business - Full Flexible"-biljett med Sas OSL-CPH-BKK-KUL ca 10 dagar före avresa. Bokade om den två gånger före avresan utan problem. Min vistelse här har blivit längre än väntat (kommer antagligen att bli permanent). Jag skall göra ett hembesök nästa vecka, men när jag ville boka om biljetten så visade det sig att den inte var "Full Flexible". Men för 8.000 NOK så skulle den blir det.

Det kan Sas bara glömma. Köpte en biljett med Thai istället. Sasbiljetten kan jag kanske utnyttja nästa gång istället.

Jag tycker att det är ganska tveksamt att marknadsföra ikke fullt flexible biljetter som "Full Flexible".

Egentlig merkelig at forbrukermyndighetene tillater at viktig informasjon om billetter bare vises i kryptiske ordlag på engelsk - ingen god forbrukerinformasjon.

Fant samme flights på www.wideroe.no (var forøvrig over 3,000 kr dyrere der). De skulle ha €414,-/hver vei for endring av billetten. Kjøpsbetingelsene er vanskelige å lese/skjønne og er rotete. Enig med TG923; forbrukermyndighetene burde gjøre noe med dette, slik at det kommer klart frem hva som gjelder.

Noen som har tips om hvilket hotel man skal velge i KL? Helst i KLCC/i nærheten av Petronas Towers :)

17,365 NOK. Vurderer nå å ta SWISS begge veier i stedet siden de skal ha oppgradert alle A340s med de nye business class setene innen sommern 2011, men vanskelig å finne flights med dem begge veier :S

Back