Bookingbrølere

Re: Bookingbrølere

Tidssoner og datoer er normalt ikke noe problem men i forrige mnd klarte jeg å lande i MAD et døgn seinere pga feilberegnet tidssoner når jeg kom fra østen. Oppdaget det når jeg så mailen fra noshow@booking.com sånn ca 1 minutt før jeg var ved taxi holdeplassen på vei til sentrum. Var bare å snu og gå til innsjekk for neste flight så man unngikk ytterligere krøll i planen.

To uker seinere tok jeg en natt i Hanoi. Kjøpte billetten to dager før avreise BKK. Kampanje billett. Alt vel til innsjekk i Hanoi. Fikk spm om når jeg hadde tenkt å reise. Nå, svarte jeg.
Det var ikke damen helt enig i. Fant fort ut at datoen stemte. Det gjorde ikke mnd.
Kostet meg $335. Billig kampanje må eg si ;)

To brølere på samme fritur.
 
Last edited:
Re: Bookingbrølere

Argh!
Lot meg rive med på fotballtur til Liverpool og greide å booke en tur/retur til Manchester i nøyaktig samme tidsrom som jeg skal til Nice. Endret billett til uken etter og London som destinasjon. 1700,- til MAN ble fort 2600,- til LHR; glatt den dyreste flyturen jeg har hatt dit med booking i så god tid. :D
 
Re: Bookingbrølere

Min mor skulle fly OSL-HAU 19:30 på onsdag med SAS men ble tidligere ferdig og reiste til flyplassen tidlig med min søster som også skulle med samme fly. Min søster hadde Plus-billett og ville prøve å få endret denne til 16:55 avgangen da hun ankom OSL. Hun tenkte hun kunne prøve å få endret min mor sin billett (i Go) i tillegg siden de så at 19:30 avgangen var helt utsolgt. Da oppdaget de under innsjekk at min mor hadde kjøpt returbillett til 12. august 2015(!).

Mannen i innsjekk endret billetten til min mor til en C-klasse billett til 16:55 avgangen og sa de måtte springe for å prøve å nå flyet. De nådde den ikke og siden 19:30 avgangen var full måtte i utgangspunktet min mor vente til 21:50 avgangen. Men siden mannen i innsjekk hadde endret billetten til C-klasse billett fikk hun stå på standby og kom seg med 19:30 flyet sammen med min søster. Dette må vel være i overkant av hva en kan forvente seg av service etter å ha selv ha rotet og bestilt feil dato. Thumbs up SAS!
 
Re: Bookingbrølere

Når man leser dette får man en litt sur bismak i munnen etter i går ha lest om Diamond kunden som måtte vente i flere timer på cph da sas ikke ville booke han om til Oslo selv om sas endret tidspunkt på flighten til cph fra nrt....

Men godt at du finnes løsningsorienterte medarbeidere, bare synd at det er så mange som er vanskelige og ikke kundefokuserte..
 
Re: Bookingbrølere

Ikke mindre enn tre ganger har jeg - hos henholdsvis KLM, Austrian og Air France - prestert å forveksle euro med kroner ved booking. Alle tre gangene har jeg booket t/r OSL-europeisk hovedstad for mellom 800 og 1000 kroner, eller rettere sagt euro. To av gangene oppdaget blemmen i tide; den tredje ble det i det minste en overraskende tur i business til AMS.
 
Re: Bookingbrølere

Ikke mindre enn tre ganger har jeg - hos henholdsvis KLM, Austrian og Air France - prestert å forveksle euro med kroner ved booking. Alle tre gangene har jeg booket t/r OSL-europeisk hovedstad for mellom 800 og 1000 kroner, eller rettere sagt euro. To av gangene oppdaget blemmen i tide; den tredje ble det i det minste en overraskende tur i business til AMS.

Hehe, jeg hadde kanskje trodd at man hadde blitt litt oppmerksom på dette etter å ha røket på de to første brølerne. :lol::cool:
 
Re: Bookingbrølere

Når man leser dette får man en litt sur bismak i munnen etter i går ha lest om Diamond kunden som måtte vente i flere timer på cph da sas ikke ville booke han om til Oslo selv om sas endret tidspunkt på flighten til cph fra nrt....

Men godt at du finnes løsningsorienterte medarbeidere, bare synd at det er så mange som er vanskelige og ikke kundefokuserte..

Da må det vel ha vært på separate bookinger. Da løper man en risk for å spare litt penger, så jeg er i utganspunktet pragmatisk til at selskapene må være litt strenge der. Men irriterende, så klart. Det er faktisk bittelitt anderledes når de er forsinket, synes jeg. Men om de flyttet den mer enn 60-70 minutter er jeg ganske sikker på at han kunne fått avbestilt CPH-NRT. Har opplevd lignende selv.

Anyway - bookingmisser - too many to mention
 
Re: Bookingbrølere

Da må det vel ha vært på separate bookinger. Da løper man en risk for å spare litt penger, så jeg er i utganspunktet pragmatisk til at selskapene må være litt strenge der. Men irriterende, så klart. Det er faktisk bittelitt anderledes når de er forsinket, synes jeg. Men om de flyttet den mer enn 60-70 minutter er jeg ganske sikker på at han kunne fått avbestilt CPH-NRT. Har opplevd lignende selv.

Etter at sas har endret reisetidspunkt har jeg nå 3,5 timer på cph. Spør pent i lougen om å få bli med et av tidligere flyene til Oslo, de henviser til servicedesken (enda ingen positive opplevelser med den desken). Servicedesken har masse ledige seter, men kan nok ikke gi meg en tidliger avgang hjem, til tross for at jeg er diamant og det er de som har endret avreise fra tokyo med flere timer... Well played!

http://forum.bonusfeber.no/threads/ebd-er-det-verdt-det.1912/

Jeg synes dette høres ganske firkantet ut, men har vel også inntrykk av at de er langt mer firkantet i CPH enn på OSL..
 
Re: Bookingbrølere

Forholdsvis fersk brøler. Skulle booke TRD-SBA i desember; dette gjennom reisebyrå. Når det var tid for å loppe meg for mine surt opptjente kroner kom en BankID-sekvens opp. En slik sekvens blir for tung å håndtere for Google Chrome på Mac, så jeg måtte hoppe over til Firefox. Gikk litt fort i svingene når jeg la inn all info på nytt, så utreise ble booket ganske nøyaktig en måned for tidlig. Ordnet seg for øvrig etter en rask telefon til København ... :)
 
Re: Bookingbrølere

Trur egentlig han her topper hele kaka og then some

Milan Schipper (18) fra Nederland hadde flybillettene klare og hadde pakket reisesekken med sommerklær - klar for «backpacking» på østkysten av Australia.

Men turen gikk alt annet enn som planlagt for 18-åringen fra byen Vaassen.

Blid og fornøyd satte han seg på flyet til Sydney i Australia, og sjokket var derfor stort da han landet i en langt kaldere by - nemlig Sydney i Nova Scotia, Canada.


Det var da han mellomlandet i Toronto, at Schipper skjønte at noe var galt. Særlig da han så Air Canada-flyet som skulle ta ham til siste stopp - Sydney. I tillegg så han at flyet gikk i feil retning på verdenskartet.

- Jeg så at flyet fløy mot høyre, og ikke venstre. Det var da jeg skjønte at det var til en annen by med navn Sydney, sier Milan

http://www.dagbladet.no/nyheter/mil...lyet-oppdaget-han-den-gedigne-tabben/67453316
 
Re: Bookingbrølere

Jo, regner med han trodde han bare skulle mellomlande og da måtte han ha eTA uansett.
 
Re: Bookingbrølere


HAHA :D
Stort større bom er det vel nesten umulig å gjøre. Men for en sjanse han fikk til å utforske noe han ALDRI ville kommet på på egenhånd.

Sånne brølere vil jeg også gjøre! Tror jeg. Hvis det passer. Men hotellene må være bra. Ihvertfall frokosten og senga. Og dusjen. Også en gullegod lounge etter fast-track-sikkerhetsting på hjemturen.
Skal ikke mye til for å få folk til å tilpasse seg.
 
Re: Bookingbrølere

Fløy til Kiev fra Stavanger med Lufthansa for et par år siden. Da jeg endelig hadde kommet frem sent på natten, og akkurat hadde komt meg under dyna, tikket følgende melding inn på telefonen :
«Your flight LH871 Bergen - Frankfurt/Main is now ready for Check-in»
Husker jeg bråvåknet, satte meg opp i sengen og lurte på hva dette var for noe tull, men etter litt febrilsk tankevirksomhet kom jeg frem til at, joda det stemmer det.ja da, riktig.
Hadde kjøpt billett fra Bergen på Widerøe et halvt år i forveien
uten å legge den til i M&M profilen.
En annen gang med et par øl formye innenbords, slo jeg til på et weekend salg hos Lufthansa.
Jeg gikk å la meg og glemte hele greia.
Neste dag var tilbudet like bra, så jeg kjøpte en helt make reise en gang til!!
jeg oppdaget ikke fadesen før det var for sent.
Ringte til en veldig snill dame på LH kundeservice som etter å ha spurt superveiseren sin, fikk kansellert den ene billetten.
Veldig bra service som jeg ikke hadde krav på.
«Ok Sir, you have two tickets tooo the same destination, on the same date on exactly the same flights»
Har begynt å legge alle flyreiser til i kalenderen med en gang etter dette.
 
Re: Bookingbrølere

Da må det vel ha vært på separate bookinger. Da løper man en risk for å spare litt penger, så jeg er i utganspunktet pragmatisk til at selskapene må være litt strenge der. Men irriterende, så klart. Det er faktisk bittelitt anderledes når de er forsinket, synes jeg. Men om de flyttet den mer enn 60-70 minutter er jeg ganske sikker på at han kunne fått avbestilt CPH-NRT. Har opplevd lignende selv.

Anyway - bookingmisser - too many to mention

Nope, kjøpt gjennomgående billett. Fikk ikke endret sas plus billett i osl, tidliger, var snakk om 1 time.. mye rart ute å går ja
 
Re: Bookingbrølere

Ikke mindre enn tre ganger - hos KLM, Austrian og Swiss - har jeg forvekslet priser i euro med kroner, og kastet meg over bestillinger i Biz for hva jeg trodde var små 5000 kr. for to personer (hos KLM sågar en ikke-refunderbar variant). Det gikk heldigvis greit å få det refundert, også fra KLM da jeg la meg flat og forklarte tabben.

Det har derimot ikke vært mye å hente fra SAS de gangene jeg har prestert å booke feil strekning eller segmentrekkefølge (type OSL-ARN i stedet for ARN-OSL eller OSL-BOO i stedet for OSL-BGO). Det er jo like greit som straff for å være sløv.
 
Re: Bookingbrølere

Har nå klart 2 hotellbookingtabber nå i sommer:

1. Scandic Park Hotel Sandefjord: Bestilte rom for familen, det jeg trodde var 2 dager frem i tid, men visste seg å være dagens dato. Oppdaget etter 2 timer, og fikk ringt resepsjonen som fikset for meg. Booket billigste, og dermed ufleksibelt

2. Radisson Blu OSL: Booket i april for en reise med tidlig fly nå i september. Oppdaget nå denne uken jeg hadde bommet med en dag på bestillingen. Ringte nummeret til hotellet og tastet meg frem så jeg endte på et eller annet sentralt bookingkontor. Siden jeg hadde en ufleksibel booking var det en veldig "computer says no" holdning og ikke noe de kunne gjøre med. Ringte på nytt og tastet meg rett til resepsjonen hvor en hygge dame kunne hjelpe med med å rydde opp i tabben min og flytte til riktig dato


Konklusjonen er at det er bra med noen løsningsorienterte resepsjonister lokalt på hotellet, som kan bistå å rydde opp når jeg tabber meg ut med bestillingene :)

Dessuten, alt ble ordnet i det stille og under radaren til kona :p
 
Last edited:
Re: Bookingbrølere

Ikke den voldsomste, men dog:

Skulle booke tog Gøteborg-Stockholm. I første klasse.
Pris en veg; ca. 350 svenske for billigste, ikke-fleksible. Ca. 700-og-noe for dyreste, mest fleksible (var i hvertfall litt over dobbelt-så-dyrt for den dyreste).

Åpnet appen som spurte: "Vär vil du resa?". Jeg tastet: "Göteborg (her burde det begynt å skurre...).

Taster meg videre, velger sete, legger inn kortinfo og betaler. Kjøpet går gjennom, og jeg titter ned på billetten som nå ligger i appen: "Stockholm-Gøteborg".

Avbestiller (uten å få igjen en krone), og booker på nytt, riktig veg. Fram-og-tilbake er like dyrt, eller'no.
 
Re: Bookingbrølere

Klarte å bestille OSL-CPH-STN istedet for LHR på en tur senere i høst.
Returen ble fra "riktig" flyplass.
 
Back
Top