• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Booking med feil navn (fornavn byttet med etternavn)

LN-MOW, har det seriøst vært mulig? Det fikk jeg aldri med meg.

Når jeg satt på check-in, sjekket jeg alltid fornavn dersom jeg ikke fikk respons på etternavnet(og jeg fikk bekreftet hvilken flight vedkommende var booket på). Helt standard prosedyre - har gjort det utallige ganger.Og som the ticketor sier, spesielt asiatere er ofte vanskelige å forstå hva som er hva av navnene...

Nei, skal man utaskjærs må man ta litt hensyn til andre lands bestemmelser også .. selv om man er amerikaner .. ;)

Gikk på fornavn-etternavn-smellen da jeg booket hos Farmer i går. Men i følge Farmer (og også her i tråden) så er dette ikke noe å bekymre seg over. Skal heller ikke til USA så da satser jeg på at det går bra :) Det eneste som kanskje blir "problematisk" er kanskje at f.eks. Eurobonuspoeng ikke blir godskrevet fordi navn på billett ikke matcher Eurobonus-kort? Eller hvordan fungerer dette? Er uansett ikke mange mikropoeng å få på turen så det er ingen krise om poengene uteblir :D

Ikke noe problem med Eurobonuspoeng heller. De må jo uansett registrerere medlemsnummeret ditt. Enten på forhånd eller når du sjekker inn

Trodde kanskje de matchet navn på billetten mot navn på medlemskapet. Det må vel gjøres i en eller annen grad? Ellers ser jeg for meg et scenario der jeg f.eks. kan få venner og kjente til å registrere mitt EB-kort på deres reiser. Eller i verste fall... en SK innsjekkingsagent registrerer sitt personlige EB-kort på de pax som ikke har kort selv...

Trodde kanskje de matchet navn på billetten mot navn på medlemskapet. Det må vel gjøres i en eller annen grad?

Jeg har norske tegn i etternavnet, og på EB har det gått greit "uansett" stavemåte så lenge EB-nummeret har vært registrert. Tipper de gjør en "omtrenlig match" i såfall.

På KLM/FlyingBlue(s)-derimot nektet de å godskrive fleste billettene mine automatisk fordi de registrerte kortet mitt med "ø=o" mens på billettene ble det "ø=oe".

Back