Booking-klasse på SAS biletter.

Re: Booking-klasse på SAS biletter.

Og en ting til: Det er fair enough at SAS gjorde endringer for aa gjoere EB mer attraktivt for business og extra kunder.. Men aa ekskludere/forvirre/skuffe de som sitter i 90% av setene paa de fleste flyene er vel ikke akkurat smart.......

Det jeg tror de også bommet på var at samtidig med at de gjorde endrinegen så ble det også fokus i forretningsmarkedet på å holde kostandene nede, med andre ord så var det mange forretningsreisende som plutselig fikk lite uttelling av all reisingen sin. Innlands-poengen forsvant og 75% av utlandet forsvant. Og som om ikke det var nok så forsvant kaffekoppen m.m. også, så en flaskeøl hos LH eller 'nice cøp of tea' hos Speedbøøøød er jo like greit.

Er nesten sånn at disse 25% bookingklassene like godt kunne vært 0 %...

Man kan enten godta "billige" (?) billetter med 0 opptjening eller så kan man velge å betale litt ekstra for billetter med 100% opptjening :)

Å ha klasser med kun 25% opptjening er bare irriterende og forvirrende...

Neida Tommy777, OK har tre flighter om dagen;) !

De destinasjonene jeg har sett på gir mange fine valg. Første flight ut om morgenen , fin forbindelse i PRG og siste tilbake om kvelden. Maksimal utnyttelse av en korttur med tre netter eks. i BLQ.

Tittet på LH også, og OK slår dem her. Og PRG er jo en grei flyplass !

Det er uansett førstevalget også om en kun skal i PRG......

Men er det ikke noen her på forumet som kjenner noen som kjenner noen som kan får de rette personene til å gjøre om dette med 25% regelen? Greit at SAS er litt treige, men det finnes jop grenser... Hvis noen greie å få igjennom dette så blir EB plutselig enda mere attraktivt enn nå!
Tommy777, du ser ut til å være den rette mannen til å kunne greie dette;)

uff, Fredrik.. Jeg har proevd og atter proevd.... Jeg har sittet i fokusgrupper, jobbet med masse ansatte i Eurobonus til ingen nytte. Alle som jobber med Eurobonus, bortsett fra prosjektleder og direktoeren, ser helt klart poengene og er frustrert hver eneste dag. Det skal dog sies at det ser ut til at det snart kommer en kampanje der alle flighter gir 100% poeng for en periode for aa sjekke om dette har noen innvirkning paa salget av billetter. Er helt overbevist om at det vil faa en sinnsyk effekt, men kun dersom markedsfoeringen er kraftig nok slik at alle legger merke til det

Neida Tommy777, OK har tre flighter om dagen;) !

De destinasjonene jeg har sett på gir mange fine valg. Første flight ut om morgenen , fin forbindelse i PRG og siste tilbake om kvelden. Maksimal utnyttelse av en korttur med tre netter eks. i BLQ.

Tittet på LH også, og OK slår dem her. Og PRG er jo en grei flyplass !

Det er uansett førstevalget også om en kun skal i PRG......

Klarer ikke aa se hvordan dette er attraktivt naar det finnes X antall direkteflygninger fra Oslo og fem ganger saa mange LH flighter fra OSL...

Trodde du oensket mest mulig direkte reiserute?? Eller begynner jeg aa se konturene av at det er poengene som trekker deg??

uff, Fredrik.. Jeg har proevd og atter proevd.... Jeg har sittet i fokusgrupper, jobbet med masse ansatte i Eurobonus til ingen nytte. Alle som jobber med Eurobonus, bortsett fra prosjektleder og direktoeren, ser helt klart poengene og er frustrert hver eneste dag. Det skal dog sies at det ser ut til at det snart kommer en kampanje der alle flighter gir 100% poeng for en periode for aa sjekke om dette har noen innvirkning paa salget av billetter. Er helt overbevist om at det vil faa en sinnsyk effekt, men kun dersom markedsfoeringen er kraftig nok slik at alle legger merke til det

Vil denne kampanjen ha en "tilbakevirkende" effekt, dvs at allerede bestilte reiser frem i tid også vil oppnå 100% opptjening? Reiser i slutten av august i bookingklasse K (25 %!!#!#)...

Jeg vet ikke naar kampanjen vil komme, men den vil nok ikke gjelde fra kjoepsdato, men reisedato, saa reiser gjennomfoert i kampanjeperioden vil gi 100%.

Men igjen, det spoers naar eurobonussjefene faar ut haanda..

Jeg vet ikke naar kampanjen vil komme, men den vil nok ikke gjelde fra kjoepsdato, men reisedato, saa reiser gjennomfoert i kampanjeperioden vil gi 100%.

Men igjen, det spoers naar eurobonussjefene faar ut haanda..

Hjelper ikke å få ut hånda når du har hodet i sanden... :lol:

Last edited:

Vel Tommy777, jeg velger å være litt naiv her og håper det blir forrandringer til det bedre og at du ikke må gi opp masinga! Dette har jeg troen på:up:

Først: Jeg er 100% enig med deg, Tommy, i forhold til idiotien bak 25% opptjening (om man nå ser på hva poenget med et slikt bonusprogram egentlig er). Om du trenger hjelp til å argumentere i forhold til den strategiske effekten av lojalitetsprogrammer, med og uten lav opptjening, så gi meg et vink.:) Selv om jeg er kritisk til bonusopptjening innenlands, så er jeg ikke nødvendigvis det i forhold til utenlandstrafikk, og jeg har en del synspunkter på hvordan slike programmer bør være for å få de ønskede effektene.

Tommy777, OK har da tre daglige på OSL-PRG.

Back