• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Booking class, litt forvirret M&M-EB

Doll

ScanFlyer Blue
Dette har skjedd meg flere ganger: Jeg kjøper en billett med LH, der en eller to flighter er utført av SAS.
Så skjer følgende, Jeg kjøper så og si alltid billige billetter i klasse U, som gir 750 Miles i M&M,men kun 125 miles dersom det er en Codeshare flight utført av SAS.
Men når jeg sjekker inn hos SAS, står det alltid oppført booking class M på boardingkortet som gir 800-1200 EB poeng
På M&M kontoen min blir jeg kreditert miles for Economy Class, T som gir meg 125 Miles
Spørsmålet mitt er da til dere EB brukere,
Hadde jeg registrert reisene på EB kortet mitt, hvilken klasse gjelder, U,M eller T ??
Noen erfaringer???????

Last edited:
Re: Booking class,, litt forvirret M&M-EB

U og T er billettklasser, prisklassene i bookingsystemet.
Og M oppgitt på boardingkortet, er da kabin-klassen.
Og M på SAS og LH er altså turist klasse.

NB! Vær varsom med bookingklasser på codeshare. Som du sier så blir det litt forskjellige bokstaver i konverteringen og det kan plutselig medføre at du tjener mer/mindre enn det du tror. Ofte umulig å vite hva som gjelder.

Back