Booking av USA tur til sommeren

Fluren

ScanFlyer Blue
Hei :)

Min samboer og jeg planlegger en tur til USA til sommeren. Jeg har via Amadeus.net funnet ut hvilke fly vi vil ta;

CO039 Oslo (OSL) - Newark , NJ (EWR) Wed 9 Jun
AA577 New York , NY (JFK) - Miami , FL (MIA) Sun 13 Jun
CO539 Miami , FL (MIA) - Newark , NJ (EWR) Sun 20 Jun
CO138 Newark , NJ (EWR) - Oslo (OSL) Sun 20 Jun

Er det noen som har et tips til hvor på nettet man kan få booket dette så billig som mulig og som en samlet tur?

Forsøk wideroe.no og bruk "Avansert søk". I tillegg sorterer du på tidspunkt (ikke pris), da kan du legge inn de rutene du ønsker. Ser ut som du kan få hele reisen for 2 pers for ca 14.000,-

På wideroe.no fant jeg en litt mer spennende routing via England og NY til Miami (så du slipper turen med Continentals 757 over... Den jeg fant var med AA og 777) - i September til drøyt 5000 tur/retur. Samlet tur, that is. Så wideroe.no er iallefall plassen å lete :)

På wideroe.no fant jeg en litt mer spennende routing via England og NY til Miami (så du slipper turen med Continentals 757 over... Den jeg fant var med AA og 777) - i September til drøyt 5000 tur/retur. Samlet tur, that is. Så wideroe.no er iallefall plassen å lete :)

Hvis du ser på routingen hans så legger han opp til 4 dager i New York. Da må man nødvendigvis innom New York ;)

Hvis du holder deg til Continental hele veien og dropper JFK (EWR i stedet), kan du får hele pakken til rundt 5000 kroner per snute. Bare velg avansert søk på Wideroe.no, flere destinasjoner, fyll inn de tre reisestrekkene (OSL-NYC, NYC-MIA, MIA-OSL), velg laveste pris og så kommer det opp. Lavest i pris er for øvrig Delta, men det er kun snakk om noen hundrelapper i forskjell.

God tur!

Fordi noen tror at det er så fælt å fly langt med bare en midtgang. Personlig merker jeg ingen nevneverdig forskjell. Det ene setet mitt er ikke noe trangere uansett.

Psykologisk kan det være forskjellen på å komme seg avgårde oder nicht, men det er nå berre meg. Ellers kan jeg nevne at mellomlandinger for meg er et pluss, mulig fordi jeg har bikket over på "the dark side" så jeg flyr ikke bare for reisemålets del - men også flyturens del... :eek:

Ellers kan jeg nevne at mellomlandinger for meg er et pluss, mulig fordi jeg har bikket over på "the dark side" så jeg flyr ikke bare for reisemålets del - men også flyturens del... :eek:

Velkommen i klubben :)
Husker min første tur til Miami som var like mye for å fly Tower Air´s 747 fra Gardermoen som å oppleve Florida :)

Litt OT; Lufthansa har OSL-FRA-MIA til 4.800,- i juni som jeg tenker å benytte meg av, noen bedre ?

Psykologisk kan det være forskjellen på å komme seg avgårde oder nicht, men det er nå berre meg.

Joa, jeg kan forstå den. ER man litt skeptisk til å fly i utgangspunktet, så er kanskje ikke en 757 det som ser ut som det mest logiske valget til å fly så langt med. Den forrige kommentaren min var vel mest rettet mot en del som tydeligvis har noe i mot 757'ern fordi den "mangler" en midtgang.

Ellers kan jeg nevne at mellomlandinger for meg er et pluss, mulig fordi jeg har bikket over på "the dark side" så jeg flyr ikke bare for reisemålets del - men også flyturens del... :eek:

Enig med deg der også. Heldigvis er det ikke min "skyld" at jeg skal fly direkte om fire uker :p.

Elsker 757 til EWR ( men elsker også mellomlandinger, men helst videre med 757 ;) ). Det som teller er min personlige plass jeg skal sitte 8 timer i...:colgate:

Ankomst EWR raskt ut og passerer alle som går sakte og først i køen til immigration.. Ute raskt..

Velger CO framfor alt annet hvis rett pris.. Hadde AF A380 for en måned siden via CDG, men kun for å teste dette flyet. Kom først ut da også. Rad 10 og de to i First var treige til beins og først til immigration på JFK. Ingen kø..

Edit>: Jada, har LH 744 neste måned.. Men det er fordi LH gav meg en gratisbillett. LH er absolutt et av mine førstevalg, men deres 744 et av mine siste valg... Hadde håpet på A380, men den gang ei..

Last edited:
Elsker 757 til EWR ( men elsker også mellomlandinger, men helst videre med 757 ;) ). Det som teller er min personlige plass jeg skal sitte 8 timer i...:colgate:

Jada, har LH 744 neste måned.. Men det er fordi LH gav meg en gratisbillett. LH er absolutt et av mine førstevalg, men deres 744 et av mine siste valg... Hadde håpet på A380, men den gang ei..

Er CO på noen måte ´EBG-vennlig`, oppgraderer eller noe ?

LH 747 : pga. mangel på IFE først og fremst ?

Jeg tror jeg hadde lagt på noen hundrelapper for å fly med Swiss på utreisen og Lufthansa via Munchen på hjemreisen. Da slipper man marerittet med LH Economy på 747. Fant for 5400 kroner via ZRH på utreisen (den 7.) og retur via MUC (15.) med hhv. Swiss og LH - begge med A330. Klart å foretrekke i mine øyne.

Last edited:
Flyr LH direkte fra Miami til Munchen ?
Finnes og hyggelige kombinasjoner med CO (2x757) på utreise og LH tilbake til rundt 4.900,- i de dager.

Back