• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Booking av Qatar multi vs. return

petter380

Powder hound
Medlem
Hei!

Jeg ser på en tur til DEL i November, hvor jeg ønsker å stoppe i DOH på vei tilbake. Dette ga litt merkelige resultater når jeg søkte på følgende, datoene: ut 14. nov og retur 23. nov:
1) OSL-DOH-DEL-DOH-OSL (uten stopp) = 3 844
2) OSL-DOH-OSL = 8 726
3) OSL-DOH-DEL, DEL-DOH og DOH-OSL (multi-booking, med DOH stopp) = 33 599

Dette var litt snodig syns jeg. Jeg tolker at #3 sin pris er pga. DEL og DOH er i to ulike regioner i flyselskapets systemer og dermed vil ikke "open-jaw" fungere (f.eks. flyr til EWR med retur fra LAX går fint). Dermed tenker jeg en Petter klassikert å booke do tur-retur; som oftest blir dette mye billigere, ref. trip report i august 2012 hvor jeg fløy 7 tur-retur rundt om i hele verden. Litt rart at prisen er over dobbel så høy, som å fly til/fra DEL uten stopp.

Er det noen tips til hvordan jeg kan få til ca. prisen i #1 med 3-4-5 dager i DOH?

På forhånd takk!
 
#2 og #3 ryker vel alle på HIP-reglen, siden du stopper over 24 timer i DOH. I tillegg blir vel prisingen av multicity helt over stokk og styr med ting den ikke ser helt hvordan henger sammen.

-A
 
#2 og #3 ryker vel alle på HIP-reglen, siden du stopper over 24 timer i DOH. I tillegg blir vel prisingen av multicity helt over stokk og styr med ting den ikke ser helt hvordan henger sammen.

-A

Jeg forstår ikke hvorfor DOH er satt som del av HIP-regelen. Jeg er enig i at LHR og NRT/HND vil ha dette (som nevnt på FT), men DOH... seriøst?
 
Har du prøvd andre søkemotorer enn QRs sider, f.eks. Kayak, Expedia eller Orbitz? Har selv brukt Orbitz til å booke en MR som aa.com ikke fant. Hvis ikke det heller fungerer kan det være nyttig å bruke reisebyrå, selv om det kommer noen hundrelapper i gebyr da.
 
Jeg forstår ikke hvorfor DOH er satt som del av HIP-regelen. Jeg er enig i at LHR og NRT/HND vil ha dette (som nevnt på FT), men DOH... seriøst?

Sånn jeg har skjønt dette med HIP så vil du helt klart ryke på den på en hver flyplass som ikke er sluttpunktet ditt om du er over 24 timer (og mulig 6 timer på domestic transfer i USA?).

Så på den siste varianten vil du jo da antakelig i praksis ende med å prise 4 seperate enveis-billetter, ut i fra hva pris du fikk.

-A
 
Har du prøvd andre søkemotorer enn QRs sider, f.eks. Kayak, Expedia eller Orbitz? Har selv brukt Orbitz til å booke en MR som aa.com ikke fant. Hvis ikke det heller fungerer kan det være nyttig å bruke reisebyrå, selv om det kommer noen hundrelapper i gebyr da.

Jepp, no luck.

Sånn jeg har skjønt dette med HIP så vil du helt klart ryke på den på en hver flyplass som ikke er sluttpunktet ditt om du er over 24 timer (og mulig 6 timer på domestic transfer i USA?).

Så på den siste varianten vil du jo da antakelig i praksis ende med å prise 4 seperate enveis-billetter, ut i fra hva pris du fikk.

-A

Riktig vedr. HIP. Det jeg ikke forstår er hvorfor Qatar har satt HIP-regelen på DOH.
 
Back
Top