Booking av BA fra TRD (eller andre steder med direkte fly til LHR)

jufix

ScanFlyer Blue
Booking av BA fra TRD (eller andre steder uten direkte fly til LHR)

Jeg har nettopp booket TRD-CPH-DOH-KUL // PER-DOH-OSL-TRD med QR, noe som var rett frem og til en god pris. SAS flyr da strekkene TRD-CPH og OSL-TRD og QR har tydeligvis en avtale med SAS her.

Jeg skal til USA senere i år og tenkte jeg skulle prøve å booke tur med BA og kanskje bruke mer One World. Når man går inn på siden til BA så får man opp en laaaang rekke byer og tettsteder i Norge man kan booke fra, men man finner ikke en eneste avgang hvor det faktisk er mulig å booke.

Sjekker man på ITA Matrix, så får man kanskje opp noen priser med BA, som er helt hinsides all fornuft.

To spørsmålet da er:
Hvorfor har BA lagt inn alle de tettstedene som en bookingmulighet på sin hjemmeside? Det naturlige er vel bare å droppe disse slik andre flyselskap gjør?

Last edited:
Jeg har nettopp booket TRD-CPH-DOH-KUL // PER-DOH-OSL-TRD med QR, noe som var rett frem og til en god pris. SAS flyr da strekkene TRD-CPH og OSL-TRD og QR har tydeligvis en avtale med SAS her.

Jeg skal til USA senere i år og tenkte jeg skulle prøve å booke tur med BA og kanskje bruke mer One World. Når man går inn på siden til BA så får man opp en laaaang rekke byer og tettsteder i Norge man kan booke fra, men man finner ikke en eneste avgang hvor det faktisk er mulig å booke.

Sjekker man på ITA Matrix, så får man kanskje opp noen priser med BA, som er helt hinsides all fornuft.

To spørsmålet da er:
Hvorfor har BA lagt inn alle de tettstedene som en bookingmulighet på sin hjemmeside? Det naturlige er vel bare å droppe disse slik andre flyselskap gjør?

Jeg mener SAS og BA ikke lenger har interline avtale, noe de hadde før. Dermed forklarer dette at byene ligger inne hos ba.com men at man ikke finner avganger lenger.

Du får det ikke til om du bruker ebookers eller noe da?

Jeg booket Virgin Atlantic med BA som feed fra Oslo via ebookers i høst

Mulig jeg er dårlig til å søke, men får ikke opp alternativet en gang. Finner reise til Houston med BA via OSL til ca 80.000 i C på ITA matrix, men det er litt over the top nå med oljeprisen i kjelleren :-P

Back