Bonusreiser med Star Alliance-partnere for EB-poeng?

De kommer ikke opp som ledige når jeg søker. Sikkert mulighet for å vente til det slippes noen seter eller noe slikt, men jeg ønsker å få det booket i løpet av høsten. Syns uansett reisen er ganske kos, så en liten tur innom her og der for litt lounging og avslapping gjør meg fint lite :)

Styr unna Lufthansa og SAS sine skliseter. LX er garantert lieflat (topp mat også), mens SN og UA etter hvert også begynner å få orden i sysakene mht. setekvalitet. Frankfurt er heller ingen flyplass hvor man koser seg i loungen, med mindre man liker fabrikk-kantiner.

Edit: Husk at YQ tilkommer når man ikke flyr SAS. Skal du først punge ut tusenlapper for en gratisreise, bør du i hvert fall velge det kvalitativt sett beste produktet.

Last edited:
Takk for innspill. Men er det korrekt med 110 000 poeng for en tur retur New York ut i fra den tabellen? Og er det mulighet for å booke kun ene veien for å ta annet selskap tilbake, eventuelt kun en vei om poengene ikke strekker til?

Last edited:
Takk for innspill. Men er det korrekt med 110 000 poeng for en tur retur New York ut i fra den tabellen? Og er det mulighet for å booke kun ene veien for å ta annet selskap tilbake, eventuelt kun en vei om poengene ikke strekker til?

Ja, det er korrekt. Finner du med SK er det vel 100 000. Brussels har vel samme seter som Swiss på flygingene til NYC, mao veldig bra ut fra folk har rapportert om Swiss.

Takk for hjelpen, da er det bare til å begynner å snekre sammen opplegg her. Antar dette må bestilles på telefon via sas? Kan jeg på forhånd se hvor dyrt det blir med YQ om jeg feks skulle booke med Brussel som ser ut til å være mest aktuelt pdd?

Star bonusreiser må bestilles over tlf ja.

Du kan gjøre dummybookinger på vanlig betalte billetter og se hva YQ og andre skatter/avgifter utgjør på de forskjellige routingene. Dette er dog ingen garanti for hva YQ blir siden YQ på bonusklasser kan være forskjellige fra andre bookingklasser.

Tok et kjapt søk for deg på SN t/r OSL-NYC, YQ utgjør 2554 kr og andre skatter/avgifter 701 kr.

Aha, godt tips. Takk for hjelpen E.N :) Siste spørsmål: Det kan ikke bookes enkeltreiser med *A medlemmer foruten SAS når jeg er EB medlem?

Nei, kun SAS-group (SK/KF/WF). Eller du kan vel gjøre det, men blir belastet samme antall poeng som t/r reise.

Back