Bonusreiser med Star Alliance-partnere for EB-poeng?

Re: Bonusreiser med Star Alliance-partnere for EB-poeng

Nå er jeg den siste til å uttale meg, men years back brukte jeg tlf og det funket bra
 
Re: Bonusreiser med Star Alliance-partnere for EB-poeng

1. Ingenting tillatt, kun lay-overs på under 24 timer.
2. Drithøye gebyrer.
 
Re: Bonusreiser med Star Alliance-partnere for EB-poeng

Et kjapt spm angaaende denne uttakstabbellen:
Hva er prisene for enveisbilletter? Regner med det er 50% av de oppgitte prisene?
 
Re: Bonusreiser med Star Alliance-partnere for EB-poeng

Et kjapt spm angaaende denne uttakstabbellen:
Hva er prisene for enveisbilletter? Regner med det er 50% av de oppgitte prisene?

Du kan ikke ta ut enveisreiser med Eurobonus på Star Alliance partnere, kun på SAS sine egne flygninger
 
Re: Bonusreiser med Star Alliance-partnere for EB-poeng

1. Ingenting tillatt, kun lay-overs på under 24 timer.
2. Drithøye gebyrer.

Det hørtes ikke særlig oppløftende ut. Hvor høye gebyrer er det egentlig snakk om? Og kan man bestille for eksempel tur i F med LH på nett?
 
Re: Bonusreiser med Star Alliance-partnere for EB-poeng

Jeg svei av mine 180 000 EBG miles i mars.

Det gikk greit å ringe SAS å bestille billetter etter å ha vært innom ANA sidene for å se etter plasser.

Men jeg måtte ta en runde ekstra innom ANA, fordi SAS ikke tillot mer enn 3 legs i hver retning til MNL. US Airways er ikke så nøye på det. Skal ha fem legs ut neste helg, og fire hjem om et par uker.

Og så kostet det 2700 kr i skatter for SK miles'ene. US tar rundt 800.

Så nå går EGB kortet ut snart. Vet ikke om jeg gidder å satse på å fornye det mer. Jeg flyr bare fire-fem turer i året, og hvis man passer på milestilbudene til US, og biz tilbudene til BKK med noen andre selskaper, så kommer man seg vel avgårde uten å brenne av neste 20 laken til BKK.

Var forresten superfornøyd med QR turen på biz i juli. Kjempeservice! Fikk dog kun 125 % miles på US kortet, men betalte jo 7500 mindre til MNL enn TG og KL skulle ha, så får vel la være å klage!
 
Re: Bonusreiser med Star Alliance-partnere for EB-poeng

Og så kostet det 2700 kr i skatter for SK miles'ene. US tar rundt 800.


Ser altså ut som SAS charger fueltillegg noe US Airways heldigvis ikke gjør. Er vel kanskje forskjellen amerikansk vs europeisk selskap...
 
Re: Bonusreiser med Star Alliance-partnere for EB-poeng

Ser altså ut som SAS charger fueltillegg noe US Airways heldigvis ikke gjør. Er vel kanskje forskjellen amerikansk vs europeisk selskap...

Litt retorisk spørsmål, men er ikke det litt rart? De 1900 (ca) kronene som SAS tar inn i fueltillegg må vel gå til de selskapene som faktisk står for flygningen? Og noe som de selskapene isåfall krever de skal ha dekket?
Så hvordan kan US la være å ta inn dette? Vil ikke de dermed være skyldig flyselskapet som står for reisen de 1900 kronene?

For øvrig syns jeg å huske at SAS fjernet fueltillegget på bonusreiser. Men dette gjalt altså kun for bonusreiser de står for selv, og ikke for bonusreiser med *A-partnere?
 
Har inne ei bestilling til Canada med SK til LHR og AC videre, i SK Business og AC sin Executive First. Blir 110 000 poeng, og hele 4130 kr i avgifter! Syns det var litt drøyt. Er det vanlig at det blir så mye, og er det verdt det?

Utreisa går til YUL og returen fra YYZ, så det er jo relativt korte flyturer også. Bare seks-sju timer.
 
Har inne ei bestilling til Canada med SK til LHR og AC videre, i SK Business og AC sin Executive First. Blir 110 000 poeng, og hele 4130 kr i avgifter! Syns det var litt drøyt. Er det vanlig at det blir så mye?

Ja, Eurobonusreiser booket med Air Canada betyr endel tusen i fuel surcharge, og derfor blir det så mye i avgifter
 
Skatter/avgifter på LHR er veldig høye, det må sies. Størrelsen på fuel surcharge varierer med flyselskapet og ruten.
 
Skatter/avgifter på LHR er veldig høye, det må sies. Størrelsen på fuel surcharge varierer med flyselskapet og ruten.

Man skal ikke betale denne ekstra LHR skatten om man er i transit mindre enn 24 timer.
 
Man skal ikke betale denne ekstra LHR skatten om man er i transit mindre enn 24 timer.

Flyplassene har både departure tax og transfer tax, så jo det påløper endel skatter ved transfer. Men de ekstreme LHR skattene/avgiftene løper først helt løpsk ved departure, men de er ikke snaue ved transfer heller, nå skal sant sies at det påløper en del i FRA/MUC/ZRH/VIE også...
 
De gangene jeg har brukt EB poeng til Asia har det blitt ca 2500 kr å betale.
Når jeg brukte US poeng var det 450 kr å betale.

Merkelig at det skal være så stor forskjell!

BF:cool2
 
De gangene jeg har brukt EB poeng til Asia har det blitt ca 2500 kr å betale.
Når jeg brukte US poeng var det 450 kr å betale.

Merkelig at det skal være så stor forskjell!

BF:cool2

Tja er vel noe med at US ikke charger YQ (fueltillegg) på bonusreiser, mens SK gjør det. Vet ikke hvorfor det er sånn dog.
 
De gangene jeg har brukt EB poeng til Asia har det blitt ca 2500 kr å betale.
Når jeg brukte US poeng var det 450 kr å betale.

Merkelig at det skal være så stor forskjell!

BF:cool2



SAS til NYC var 200kr per pers på EB-poeng
US poeng til Asia var ca 800kr per pers, pluss 1400 baht i Bangkok.
Lying blue til USA var vel 400 euro!
 
Forstår jeg det korrekt ut av denne tabellen at det koster 110 000eb poeng for en tur retur New York med *A partnere? Sitter å ser på muligheter for en tur i Business til New York i påsken, SAS er selvsagt helt ribbet for turer men finner flere med Lufthansa, Brussel og TAP som lar seg gjøre. Hva velger dere som flyr mye i business av de 3 ? =)
 
Back
Top