• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bonjour fra Bainbridge…

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
Bonjour fra Bainbridge…

….her sitter man aa ser paa “Murder in Tours” Murder in… er en meget bra Fransk serie - tilfeldigvis en episode som knytter senor Fnat til TVen, haaper Elefnaten holder seg unna Gerdamerie med mere.

Svaert gode nyheter fra SudCaravelle (som alltid er jo fyren stille :p) droemmejobben er meget fortjent - ta det fra en som ogsaa nyter droemmejobben - ja det er solid trykk, lange dager - men utrolig utfordrende og morsomt

Re: Bonjour fra Bainbridge…

God morgen fra kjøkkenbordet. Kaffe og nyheter før dagens oppgaver venter på å bli løst. Ha en best torsdag der du er!

God morgen fra 0372 som er Rikshospitalet.

Formen kjennes fin ut etter gårsdagens ERCP der de var nede og fjernet noen stent. Dagen i dag startet som alltid med diverse prøvetakinger samt noen blodprøver. Ser de greie ut regner jeg å få dra hjem i løpet av dagen.

Ønsker alle en riktig fin dag.

God morgen fra Mogreina,

Rolig dag her idag, før ny jobbeuke starter i morgen, bare avbrutt av et rutinemessig besøk hos legen i Heggedal (Ja bruker fortsatt samme legen fra når jeg bodde der) og ellers bare holde på litt med oppussingsprosjektet i heimen. Idag begynne male på gjesterommet, så alt ser ok ut før verdivurdering av stedet til uka. Mon tro om man HAR klart løfte verdien litt her nå med relativt små enkle grep ? Time will show !

Ha en strålende dag venner

….her sitter man aa ser paa “Murder in Tours” Murder in… er en meget bra Fransk serie - tilfeldigvis en episode som knytter senor Fnat til TVen, haaper Elefnaten holder seg unna Gerdamerie med mere.

God morgen fra Tours. Heldigvis var det ikke vi som ble myrdet. Men å få ut billettene til toget føltes som et lite mord, så vi gav opp og kjøpte nye. Kort oppsummering er: Kjøp fly og tog separat. :)

55243de2d277227fe6dac861b438ef84.jpg

Nå venter et par timer TGV og noen timer på kantina på CDG før siste leg hjem. Har vært stas med første jobbrundreise på en stund. Blir enda mer stas å komme hjem... før vi setter oss på AF1775 igjen i morgen og drar tilbake.

Elefanten surmuler over at han må opp før kl 12 nesten hver dag.

Ha en fin en!

Mornings fra L1. Et ørliten forsovelse, men nå venter en kontordag. Kona kommer hjem i dag, så da ble plutselig en dobbeltbooking løst. Ha en fin dag

Morn fra Kolsås. Junior er snufsete og én vi var sammen med utendørs på søndag har positiv hurtigtest, så blir vel å kjøre testing på hele hurven. Håper nesten det er positivt resultat så er man ferdig med det.
Er det kun en strek på hurtigtestene så blir det en tur for å fikse frisyren i ettermiddag, selv om kona kommenterte at jeg bruker mer penger på frisør enn henne. Det sier riktignok mer om hvor mye hun bruker på frisør enn det jeg gjør :p

Har jeg nevnt at jeg elsker nye AF kantina og CDG?

dbd50c74766eb75020f6770295100896.jpg

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

God morgen fra SVG. Her er det surt og kaldt og det går det i snøbyger.
Jobbhelg i Bergen står for tur og etter det 3 uker fri, en blanding av turnusfri og avspass.
Så en håper på negativ covid19 test på mandag slik at en får nyttet friperioden til noe fornuftig.
Gamlingen henter på BGO og det bærer da rett til Mathopen på lunsj, senere i dag, en skarve kveldsvakt.
Ha en fin fin torsdag :)

God formiddag. Her flyr jo dagen avgårde. Leser at det e snakk om hårklipp og det bør jeg vel fikse selv også, plutsleig er det over en måned siden sist.

Teller litt på knappene om jeg skal stikke på kontoret og ta en langøkt til litt utpå kvelden. Blir litt mye besøk her i huset i ettermiddag sier ryktene.

God morgen fra Colombia!

Nettopp landet med Avianca’s eldre A330 her på El Dorado flyplassen. Grytidlig morgen her og er i ferd med å lete taxi inn til sentrum.

Fløy Iberia sin direkterute OSL-MAD og Avianca sin kveldsflight til Colombia. Foretrekker nok ettetmiddagsruten for da kan man nyte mer reisen; mat, filmer etc. Denne gangen ble det kun soving.

Kjennes HERLIG å være på tur igjen. Nøyaktig 2 år siden sist jeg var i Sør-Amerika. Da en hel mnd i Mexico. Denne gangen kun en kort 11 dagers ferie i Colombia. DEN skal nytes :)

Ha en fin dag!

Attachments

• 07819392-2006-4B53-A53B-787366C09722.jpeg
    07819392-2006-4B53-A53B-787366C09722.jpeg
    112.9 KB · Views: 223
  • 179B0B75-D1F8-4452-A7E0-4B0EEB000204.jpeg
    179B0B75-D1F8-4452-A7E0-4B0EEB000204.jpeg
    114 KB · Views: 221
  • E975DD35-07AD-4253-AF7E-011DB0136762.jpeg
    E975DD35-07AD-4253-AF7E-011DB0136762.jpeg
    92.9 KB · Views: 216
  • BA23EB2C-126E-40B6-ACCB-8CC98843A50F.jpeg
    BA23EB2C-126E-40B6-ACCB-8CC98843A50F.jpeg
    73.4 KB · Views: 215
  • 37962CCA-4426-4486-9362-754E01B7DD09.jpeg
    37962CCA-4426-4486-9362-754E01B7DD09.jpeg
    78.8 KB · Views: 214
Last edited:

Hepp hepp fra et småvått North Georgia. Den siste sneen forsvant i natt, så nå er vi klar for neste runde.

Mottok endelig koronasertifikatet i går. Postet 10. desember og stemplet New York 20. desember. Ting tar tid, ja …. Får neppe bruk for det før det utløper, men greit å ha det hvis man plutselig må avgårde .. men bør vel snart bestille ny.

Da ble det utskrivelse fra Riksen i dag så nå er jeg på vei hjem i et av Go Ahead sine 73 sett. Formen er bra heldigvis så det er fint.

Hei fra Sandnes. Da var det endelig helg her etter en roooolig dag på jobben uten de store sprellene. På vei hjem fra jobb kjørte jeg innom hele to forskjellige "postkontor" for å hente pakker jeg ventet på. Jeg lurer litt på hvordan Posten og Bring klarer det. To forskjellige selskap og det der. Den ene pakken fikk seg en ekstra tur til Sirevåg av alle plasser. Men nå har "Pepsi-vogna" kommet hjem.

For å holde tråden jernbanerelatert kan det nevnes at begge pakkene inneholder jernbanerelaterte greier. Så nå må det muligens bygges litt jernbane. Vi får se.

God ettermiddag fra Tananger,
Som Ruby skriver er det frisk her over i sørvest idag. Vinteren kom "aber pløtslich" tilbake.
Det jobbes godt i prosjektet vår og det merkes at oljeprisen er på vei oppover.
Vi står antagelig foran et lite ti-år med høy aktivitet. Etterspørselen i markedet er i ferd med å overgå tilbudet. Dette kan bli interessant.
Vel, i kveld er det tid for ukens andre økt med trim på hesteryggen.
Ha en fortsatt fin dag.

God kveld fra stugu.. Nå var det sabla godt å sette seg ned.. Tror Telenor er fornøyd med innsatsen min i dag med godt over fire timer på tråden med Asia og Midtausten.. Et par av timene i gode gamle marka.

Til DC-8 så kan jeg røpe såpass at det er shipping og en svær sjappe hvor man skal være med på å lede.

Nå er det ca 15 minutter igjen så er kjernetemperaturen 54 grader på culotte-steken og 80 tallets store helt, de bakte potetene klare. Pokker så godt.. Hjemmelaget trøffel/hvitløksmør skal grise til alt. Nå er to episoder igjen av Dexter - den er så spennende at jeg må ha på meg Tena.

Skal forresten skylles ned med pinot noir.

Back