• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bombetrussel mot Tromsø Lufthavn!

Re: Bombetrussel mot Tromsø Lufthavn!

Ok,Ok da var det terrrortrussel,beklager men husken er ikke lenger det den var...:)

Originally posted by KLMNordic
Det var en terrortrussel, ikke bombetrussel!!! Jeg var ombord!
Vil det si at en bombetrussel ikke kan defineres som en terrortrussel? ....ser ikke helt at en bombetrussel ikke kan klassifiseres som en terrortrussel....

Spør av uvitenhet

Originally posted by DY
Vil det si at en bombetrussel ikke kan defineres som en terrortrussel? ....ser ikke helt at en bombetrussel ikke kan klassifiseres som en terrortrussel....

Spør av uvitenhet

Trusselen kunne være hva som helst. Gift, kapring, bombe, skyting fra bakken etc etc.
Bombetrussel er jo en spesifik trussel, men terrortrussel er veldig flytende.

Slik ser EVD holding ut når fly ikke kan lande i Tromsø! Ellers også da:) Bildene er tatt med telefon:(
Bilde(97).jpg

Originally posted by DY

Spør av uvitenhet

Trusselen kunne være hva som helst. Gift, kapring, bombe, skyting fra bakken etc etc.
Bombetrussel er jo en spesifik trussel, men terrortrussel er veldig flytende.
Med andre ord så er en bombetrussel en terrortrussel.
Men en terrortrussel trenger ikke være en bombetrussel;)
Slik jeg trodde.

Originally posted by captaink
Det var BOMBETRUSSEL. Jeg var også ombord, antagelig noe nærmere informasjonsstrømmen enn andre her på forumet.

Problemet var bare at politiet i løpet av nesten 3 timer ikke var i stand til å kommunisere til NAX245 noe som helst. Det var selvsagt interessant å få vite hvorvidt trusselen var rettet mot spesifikke objekter på flyplassen eller flyplassen generelt.

All ære til vakthavende flygeleder som var mer enn middels løsningsorientert og konstruktiv.

KLMNordic skrev:

Virker som informasjonsflyten ombord også opplevds helt ulikt.

Selv husker jeg saken fra media, og da var det også snakk om en bombetrussel, men det var på radio.....noe dere ombord neppe "fikk inn"....

...kan det være at infoen til dere ombord kanskje ble "silet" for å unngå panikk.....
;)

Men det virker som om to personer som var ombord opplevde dette ulikt....

Det var BOMBETRUSSEL. Jeg var også ombord, antagelig noe nærmere informasjonsstrømmen enn andre her på forumet.

Problemet var bare at politiet i løpet av nesten 3 timer ikke var i stand til å kommunisere til NAX245 noe som helst. Det var selvsagt interessant å få vite hvorvidt trusselen var rettet mot spesifikke objekter på flyplassen eller flyplassen generelt.

All ære til vakthavende flygeleder som var mer enn middels løsningsorientert og konstruktiv.

Prater du nå om siste uke?For det var en bombetrussel, ja

Hvordan tok paxen det? Noen som begynte å få klaus etter tre timer?

Back