Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by tosfreight
Og jeg sitter hos mine foreldre på Kvaløya og ser over til flyplassen,
Originally posted by TOS
...se litt forbi/over Scandic hotel - kanskje du klarer å se meg som står i vinduet mitt...
![]()
Steikje fine gardine då eller?Originally posted by tosfreight
Originally posted by TOS
...se litt forbi/over Scandic hotel - kanskje du klarer å se meg som står i vinduet mitt...
![]()
Ja, der er du gitt....fine gardiner!
Originally posted by M609
....so much for the quiet afternoon shift..........
AVINOR gir vel en ganske god oversikt vil jeg tippe...Originally posted by tosfreight
Og jeg sitter hos mine foreldre på Kvaløya og ser over til flyplassen, skulle egentlig vært på jobb nå, men der var det umulig å komme seg inn selvfølgelig.... ganske sykt hvor mye oppstyr det kan bli av at en idiot ringer og kødder på den måten... (men man må jo ta det seriøst selvfølgelig...)
Noen som sitter med systemer og ser om mange fly i retning TOS er blitt omdirigert?
Vi hadde en situasjon i begynnelsen av oktober 2001 også. Da var det et SAS-fly som akkurat hadde tatt av på vei til oslo som det skulle være en bombe i. Flyet returnerte til TOS, og flyplassen var stengt ganske lenge. Husker at vi etterhvert tok i bruk gammelterminalen for å avvikle trafikken.
Her må jeg nok gi den godeste Tosfreight rett.Det var en bombetrussel som ble ringt inn og den var rettet mot SK381(ALF-TOS-OSL)fredag den 12.oktober 2001.Flyet hadde da tatt av fra Tromsø og hadde vel fløyet i 20-30 minutter før det snudde og landet her igjen.Det ble evakuert og senere undersøkt av forsvarets eksperter(som KLMNordic har rett i)Originally posted by KLMNordic
Vi hadde en situasjon i begynnelsen av oktober 2001 også. Da var det et SAS-fly som akkurat hadde tatt av på vei til oslo som det skulle være en bombe i. Flyet returnerte til TOS, og flyplassen var stengt ganske lenge. Husker at vi etterhvert tok i bruk gammelterminalen for å avvikle trafikken.
Ikke bombetrussel men terror trussel. Kan jo tenke deg like etter 11 Sept og alt snakk om gift, raketter, bomber. Kapteinen maatte ta til hoeyde for alle mulige senarier. Var t.o.m spesialister fra forsvaret for aa sjekke flyet for giftstoffer etc..
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.