• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing Y1 (797) og 737 produseres parallelt

RWY 24

Legal Eagle
I følge denne artikkelen, kommer Boeing Yellowstone 1 (737s etterfølger) og 737 til å produseres parallelt. Det får konsekvenser for hvor og hvordan produksjonen av Y1/797 vil foregå. Planen er å produsere 737 fram til minst 2026, mens Y1/797 etter planen lanseres i 2014. Renton blir dermed uaktuell, mens Everett ikke kan utelukkes. Det kan også være aktuelt å bygge opp helt nye produksjonsfasiliteter helt andre steder.

The Seattle Times: http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2014461618_boeing11.html
 
Blir 787-programmet i Charleston en suksess, er det langt fra umulig at det blir produksjon der. Jeg mistenker imidlertid at det isåfall blir i spann med Everett.

Renton er uansett uaktuell ettersom fabrikken skal legges ned når 737-båndene stenges...
 
Back
Top