Boeing vil inn på RJ-markedet

Replying to Topic 'Boeing vil inn på RJ-markedet'

da må vel maskina bli smalere også - ellers blir det virkelig nye, små, feite griser!
 
Replying to Topic 'Boeing vil inn på RJ-markedet'

Naa er det vel snakk om en nye maskin siden 737 muligens ifolge denne artikkelen skal erstattes av 2 familier. En rundt 100 seter og en fra 150 seter og opp mot 787-8 nivaa.

Og lage en enda kortere gris kan ikke vaere spesielt lonnsomt for flyselskapene?
 
Replying to Topic 'Boeing vil inn på RJ-markedet'

Originally posted by Someone


Og lage en enda kortere gris kan ikke vaere spesielt lonnsomt for flyselskapene?

Det kommer helt an paa hvor tung den blir. 736 og A318 har det problemet at de ikke har noe saerlig innsparing versus sine stoerre soestre, men hvis vekta kan reduseres forholdsmessig, blir bildet fort annerledes. Det er E-seriens store fortrinn, en E190 har en BOW (Basic Operating Weight) paa 27100kg. En smaagris er 37100kg, en 717 31700kg og A318 38400kgs uten aa vaere saa veldig mye stoerre.
En Boeing i samme vektgruppe som E-serien vil fort bli en storselger.
 
Replying to Topic 'Boeing vil inn på RJ-markedet'

Originally posted by LN-MOW


Originally posted by Someone


Og lage en enda kortere gris kan ikke vaere spesielt lonnsomt for flyselskapene?

Det kommer helt an paa hvor tung den blir. 736 og A318 har det problemet at de ikke har noe saerlig innsparing versus sine stoerre soestre, men hvis vekta kan reduseres forholdsmessig, blir bildet fort annerledes. Det er E-seriens store fortrinn, en E190 har en BOW (Basic Operating Weight) paa 27100kg. En smaagris er 37100kg, en 717 31700kg og A318 38400kgs uten aa vaere saa veldig mye stoerre.
En Boeing i samme vektgruppe som E-serien vil fort bli en storselger.

Da var igrunn det jeg forsokte aa si. Skal en mindre 737 enn -600 bli lonnsom holder det ikke med aa kutte noen fot av lengden, man maa ogsaa faa den bortimot 10tonn lettere og det faar man ikke til uten aa komme med en ny konstruksjon!
 
Back
Top